Facebook

Facebook Zdroj: Archív

Facebook pomohl vypátrat ukradené elektrokolo. A zviditelnil český obchod

Petr Vnouček


Když vám někdo "štípne" kolo, zkuste o tom napsat na Facebooku. S trochou štěstí se vám do tří dnů vrátí... a možná se zároveň představíte stovkám lidí, kteří vás předtím neznali. Podobný postup se vyplatil obchodu s elektrokoly Ekolo.


Aktualizováno v 14:45: Je to celé jen dobře provedená virální reklama, nebo dokonalá ukázka "fízlovského" potenciálu sociální sítě? Návštěvníci facebookových stránek obchodu se nedokáží shodnout.

 

 

A jak přiznává majitel Ekola Jakub Ditrich, jejich nejistota je v souvislosti s nedávnou virální kampaní SuperVáclav namístě. "Ne, vážně se nejednalo o nějakou reklamu," odpověděl Ditrich na dotaz a jako důkaz poslal Reflexu kopii protokolu ohlášení krádeže na Policii ČR.

 

 

Podle Ditricha, který se o celý zážitek podělil se serverem Lupa.cz, vypadal internetový hon na zloděje následovně:

 



Přestože elektrokolo zmizelo z prodejny v pondělí odpoledne, facebookové pátrání se rozbíhá až následující den. Ekolo ve 13.20 prosí čtenáře o pomoc, přikládá fotografii pachatele z kamerového systému a za identifikaci nabízí finanční odměnu.

 

Oznámení o krádeži elektrokolaOznámení o krádeži elektrokola|Facebook.com

 

Během prvních osmi hodin informaci sdílí více než 400 uživatelů a obchod dostává první tipy, které předává policii. V průběhu středy narůstá počet sdílení na tisíc, první čtenáře znepokojuje vidina virální kampaně, a v podvečer přichází do prodejny svědek, který poznává pachatele, ale nezná adresu jeho bydliště.

 

 

Ve čtvrtek dopoledne na základě telefonického tipu míří jeden ze zaměstanců obchodu do vytipovaného bazaru na Palmovce, kde si v zázemí prodejny údajně všímá povědomého zadního ráfku. Odpoledne na místo vyráží policie a předává lehce poškrábané kolo majiteli. Zloděje však podle Ditricha zatím nedopadla. "Ale mají tolik indicíí, že by toho snad měli být brzy schopni (jméno, přesný popis a lokality kde se zdržuje)," napsal Reflexu.

 

 

Celá akce končí facebookovým poděkováním... a samozřejmě i velmi úspěšným příspěvkem, jenž mezi sebou během pouhých tří dnů sdílelo celkem 1623 uživatelů; tedy zhruba trojnásobek lidí, kteří si před krádeží přidali facebookovou prezentaci obchodu mezi oblíbené stránky.