Zákazníci tvoří středobod zájmu DIY řetězce HORNBACH
Potřebám svých zákazníků, kteří tvoří středobod zájmu projektového řetězce prodejen pro stavbu, dílnu a zahradu, uzpůsobuje HORNBACH svůj sortiment i služby. Zkušení a kvalitně proškolení prodavači nabízí zákazníkům přidanou hodnotu v podobě odborného poradenství. Společnost navíc do svého sortimentu vybírá produkty, které mají mezinárodní, nebo lokální certifikaci (FSC®, PEFC a Modrý anděl) – nabízené zboží tak splňuje přísné nároky na kvalitu i udržitelnost.
HORNBACH totiž na původ, složení a certifikaci svého sortimentu klade enormní důraz. V souladu se svou filozofií odpovědného podnikání naopak zákazníci v nabídce nenaleznou zábavní pyrotechniku, herbicidy s glyfosátem, ani rostliny, u kterých byly pro předpěstování použity neonikotinoidy, které hubí hmyz a včely.
Trvale nízké ceny, prodloužená záruka i přívětivý e-shop samozřejmostí
Kromě nabízeného sortimentu hraje u zákazníků důležitou roli i cena. HORNBACH jim proto garantuje trvale nízké ceny. DIY řetězec se řídí principem nastavování svých cen na nejnižší možnou úroveň, nenabízí žádné akce, ani jiná lákadla. Rodinná firma totiž zastává názor, který promítá do svého sloganu: „Kdo dává slevy, byl předtím drahý.“ Již třetím rokem pak záruku nízké ceny nabízí svým zákazníkům i po nákupu zboží. Pokud společnost v mezičase sníží cenu, dostane registrovaný zákazník kredit k nákupu dalšího zboží.
Na diskusi týkající se tzv. kazítek ve výrobcích reaguje HORNBACH také po svém – řadě značek a přístrojů poskytuje záruku delší, než je ze zákona povinné. Například u grilů Tenneker, nebo baterií Avital jde až o 10letou garanci.
V neposlední řadě HORNBACH připravil koncept prodeje svého sortimentu online, a to dříve než jeho přímá konkurence. Propracovaný a uživatelsky přívětivý e-shop nabízí více než 100 tisíc různých produktů, jimž nechybí podrobné informace o jejich vlastnostech a dostupnosti. Domů, do boxu nebo na prodejny si tak můžete objednat nejen vrtačku nebo hrábě, ale i objemné výrobky jako 4metrové markýzy nebo cihly na paletách. „Když vybíráme dodavatele, s nimiž bude HORNBACH úzce spolupracovat, jde nám o nejlepší výrobek, zboží či službu, které budeme nabízet našim zákazníkům. Rozhodujícími kritérii proto pro nás jsou kvalita, cena, pozáruční servis, garance stability dodávek a vše, co ovlivňuje spokojenost zákazníka. Při tom všem zároveň zohledňujeme udržitelnost daného výrobku,“ upozorňuje Stanislava Hradilová, jednatelka a ředitelka nákupu HORNBACH ČR.
Se svým ESG reportem s názvem Naše kroky k udržitelnému podnikání 2021/22 obsadili loni jeho tvůrci 1. místo v kategorii Jednorázová publikace – brožura v soutěži Fénix Content Marketing.
Aktuální vydání brožury si můžete prohlédnout zde.
Co je to ESG?
Report udržitelnosti, známý také jako ESG report, musí na základě evropské směrnice CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) z prosince 2022 začít sestavovat už nejen velké korporace. Směrnice se počínaje rokem 2024 implementovala do českého zákona o účetnictví. Ve svém aktuálním reportu za sledované období 2022/23 společnost HORNBACH Baumarkt CS detailně pokrývá všechna relevantní témata – zaměstnanci počínaje, přes sortiment, dodavatele, ochranu životního prostředí, společenskou odpovědnost, podporu projektů a zákazníky konče.
O společnosti HORNBACH
HORNBACH je nezávislá rodinná společnost kótovaná na burze. Ve finančním roce 2020/2021 zvýšila čisté tržby o 15,4 % na přibližně 5,5 miliardy EUR. Společnost byla založena již v roce 1877 a jako jediná v segmentu pro kutily má za sebou historii sahající přes šest generací. HORNBACH v současné době provozuje více jak 170 stavebních a zahradních center a online obchodů v devíti evropských zemích, z toho 10 v České republice.
Koncept prodeje a sortiment výrobků jsou plně orientovány na potřeby zákazníků, kteří realizují své projekty, a také na profesionály. HORNBACH svým zákazníkům zaručuje trvale nízké ceny a zajišťuje si tak prvenství ve svém oboru. Řada nezávislých testů a studií potvrzuje vysokou kvalitu poskytovaného poradenství a také výborný servis. V roce 2020 získal HORNBACH již podruhé za sebou ocenění Nejdůvěryhodnější značky v kategorii Hobbymarkety. Společnost patří mezi zodpovědné zadavatele reklamy a podporovatele spolku NELEŽ.
HORNBACH je průkopníkem v oboru, neboť právě ona otevřela první kombinovaný stavební a zahradní market (1968), první velkoplošný „stavební hobby market“ (1980) a první stavební market s integrovaným Drive-in centrem (2003). Těmito kroky opakovaně dokládá svou schopnost inovovat. HORNBACH je několik desítek let významným zaměstnavatelem, v současné době se na úspěchu firmy podílí více než 23 000 zaměstnanců, z toho přibližně 1 500 v České republice.