Striptýzové virální video stálo čtyřicet tisíc. Získalo přes sto tisíc diváků
Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, která tvorbou propagačního virálního videa pověřila vlastní studenty, se rozhodnutí vyplatilo. Za čtyřicet tisíc korun vznikla reklama, kterou vidělo v posledních dnech jen na dvou videoserverech, YouTube a Vimeo, dohromady přes sto tisíc návštěvníků.
Na povedený klip, na němž odhaluje slavná moderní umělecká díla svlékající se studentka, zároveň upozornila internetová média - kromě webu Reflex.cz si jej mohli přehrát například čtenáři serverů iDnes.cz, Lidovky.cz, Novinky.cz či Blesk.cz.
Proč se ale škola v první řadě rozhodla dát zakázku vlastním studentům? "Vzhledem k tomu, že jednou z fakult univerzity je Fakulta multimediálních komunikací, která vychovává odborníky na marketing a mimo jiné také filmaře, rádi s těmito mladými lidmi spolupracujeme, a to na mnoha projektech," řekla Reflexu kancléřka univerzity Andrea Kadlčíková.
S nápadem podle ní přišla samotná univerzita, která požádala studenty výše zmíněné fakulty, aby promysleli různé scénáře. "Těch se sešlo několik. Byly mezi nimi hororové náměty, kruhy v obilí, sci-fi a jiné. Po dlouhých debatách jsme dali na instinkt našich studentů a vybrali scénář, který je sice lehce provokativní, ale zůstává vkusný," vysvětluje kancléřka.
Podle Kadlčíkové se do natáčení videa pustil tým šesti studentů. Ten se také podělil o čtyřicetitisícovou odměnu, která měla kompenzovat i nutné režijní náklady. Vložené peníze se už univerzitě začínají vracet v podobě nárůstu návštěvnosti univerzitního webu. "Po pravdě nás takový zájem překvapil. Virální video by mělo rozpoutat diskusi a to se snad podařilo," dodává.