Komentáře
Zpět na článek
Karel Steigerwald, Stanislav Balík: Má visegrádské uskupení Česka, Polska, Maďarska a Slovenska nadále smysl?
36 komentářů
jerryx
4
Má, jinak by se ho eurobolševici nesnažili zrušit. Fiala je slaboch, už poslouchá Piráty na slovo, postoj k Ukrajině je jen záminkou. Podstatné je, že se Maďarsko a Slovensko chovalo k Česku vždy lépe, než Polsko, přes všechny změny vlády. Je výhodnější přes názorové rozdíly spolupracovat s přáteli, než poslouchat ty, co nás nemají rádi, jako jsou byrokrati z Bruselu.
Přejít do diskuze
epr3
@Jan Nowak Ne, nemyslí. Orbán a Fico jsou představiteli svých národů, kterým slouží. Fiala s Tuskem jsou prounijní a proamerické onuce, kterým jsou lidé vlastního národa ukradení.
Tomáš Kostelecký
Ten slovenskej vandrák a komunistický udavač už zapomněl na to, že pokud by tu platily zákony jako v jiných civilizovaných zemích, už dávno visel. Zm rd bolševickej.
Asatin
@našinec 20 let jsme byli pod okupaci ruska.To nebyla zadna bespecnost, ale okupace.Akorat tupcum to neni jasne.
giorgio287
V4 smysl má.
Aby byla V4 funkční, je nutné vyhnat eurohujerské škůdce Fialu a Tuska.
Aby byla V4 funkční, je nutné vyhnat eurohujerské škůdce Fialu a Tuska.
Tomáš Kostelecký
Mě překvapuje, že vůbec myslíš, moulo. Ale podle toho, kdo je ti sympatický, musíš mít značnou mentální nedostatečnost. A ten geniální nápad s tím Kostelcem a uzeninama .....fakt geniální.@našinec
našinec
Tak určitá shoda tu je. Polsko napadalo České království, Uherské království a obsadilo Kyjevskou Rus a Moskevské knížectví, posléze carství. Česko a Uhry odolaly Polsku díky terénu a statečnosti bojovníků, Moskevské knížectví díky síle a Kyjevská Rus zůstala až do zániku Polsko-Litevské konfederace součástí Polska. Trauma z toho si léčí Kyjev dodnes. Bylo to v roce 1956 potlačením Maďarského povstání, v roce 1968 agresí vůči ČSSR, agresí vůči neukrajinskému obyvatelstvu během II. sv. v., agresí vůči ruskojazyčnému obyvatelstvu po roce 1991, agresí vůči neukrajinskému obyvatelstvu po roce 2014. Přesto dnes existuje něco jako W4, kde kolem Washingtonu D. C. se sdružuje UA, PL a ČR.
Asatin
@Richard Šebesta Pokud to nevis ,ze jsme 30 let v NATU a Evropske uni a ta nam zajistuje nasi bespecnost i hospodarskou spolupraci tak mas v mozku 30 let vymazano.Otazka je,jestli nehrajes putinovskeho idiota.
Richard Šebesta
Podle mne má V4 smysl stále a to v tom,že že všechny 4 země patřily svého času do sovětského bloku a navíc je spojuje i když Polsko jen částečně minulost z dob R-U. Mají tedy minimálně od 2.války až po rok 1989 společnou minulost ať chtějí či ne. V jednotě je síla to je stará pravda odjakživa proto i nyní má V4 svůj význam v prosazování společných zájmů třeba v nesmyslných kvótach na migranty atd. Její rušení by bylo chybou a Fiala a ani další předsedové vlád zde nebudou navždy. Mimochodem Fiala a jeho vláda odejde jako první za 19 měsíců ! No a pokud jde o exkurz do historie třeba podle pana Balíka tak je dost falešná a zkreslující. Pane Balíku 40 let jsme byli pod vlivem SSSR ale předtím zase pod vlivem západu. 1938-1945 (německý) a 1918-1938
západní hlavně (Francie a částečně V. Oba nepřinesly naším zemím moc dobrého. Západní země nás v roce 1938 předhodily Německu a to tady pak dělalo brutální okupaci kterou v roce 1968 vystřídala sovětská i když ta nebyla tak brutální. No a když chcete pane Balík vytahovat staré křivdy kdo koho okupoval v dávné minulosti a tvrdit třeba že Poláci mají s Rusy nedobré zkušenosti(ovšem nikoli my) tak se stejnou objektivitou by se hodilo třeba napsat že to samé by mohli říct třeba Irové o Angličanech. Brutální anglická nebo chcete-li britská nadvláda vyhnala milióny Irů z domova hlavně do USA. Koneckonců část Irska stále patří VB ale nikomu to v Evropě nevadí že ?
západní hlavně (Francie a částečně V. Oba nepřinesly naším zemím moc dobrého. Západní země nás v roce 1938 předhodily Německu a to tady pak dělalo brutální okupaci kterou v roce 1968 vystřídala sovětská i když ta nebyla tak brutální. No a když chcete pane Balík vytahovat staré křivdy kdo koho okupoval v dávné minulosti a tvrdit třeba že Poláci mají s Rusy nedobré zkušenosti(ovšem nikoli my) tak se stejnou objektivitou by se hodilo třeba napsat že to samé by mohli říct třeba Irové o Angličanech. Brutální anglická nebo chcete-li britská nadvláda vyhnala milióny Irů z domova hlavně do USA. Koneckonců část Irska stále patří VB ale nikomu to v Evropě nevadí že ?
epr3
@Jan Nowak Mně tam daleko více vadí probruselští a proameričtí slouhové Fiala a Tusk.
Saša Krach
Obyvatel V4 asi 60 milionů...Při dobré spolupráci síla v EUROZÓNĚ...kterou nikdo jen tak neočůra....😂
Asatin
@giorgio287 Aby byl tvuj mozek normalni,je ho potreba poslat do Bohnic.Neboj ,bude ti tam dobre.
Miroslav Hraběta
@giorgio287 Tak do toho, hovňous. Ty si stěží sám otevřeš dveře 😃😃
Pavel Maleček
V4, ale spíš ono Trojmoří (Balt, Č. moře, Jadran), tedy to co je mezi Ruskem a Německem svůj význam má, přesněji by měl. Kdyby tyto státy našly sílu společně odmítnout jak ruskou krvavou expanzi, tak bruselský demokracii destruující neomarx-progres, tedy islám-socialistickou totalitu.
Když pro existenci civilizace je, jak nás historie učí, je mnohem nebezpečnější vnitřní morální rozklad než vnější nepřítel. Jak ostetně příběh rozpadu říše Římské až bučícím způsobem dokazuje.
A tak již Trojmoří nemůže spoléhat na onen prý vyspělý Západ, rozkládající se pod vlivem neomarx-progres ideologie. S jejím multikulti, gender, LGBT či eko-klima povinným sebemrskačstvím s vynucovaným dobrem a rovností pro všechny. Co za tvrzení, že demokracii vylepšuje-liberalizuje, ji v reálu rozkládá a mění v totalitní, ke všemu islámemm řízlý socialismus.
A souběžně se musí připravit na ruskou expanzi, která zákonitě přijde, jako předehra již neodvratného rozpadu Ruska. Tedy společně zbrojit, cvičit a na válku nejdříve s Ruskem a pak s islámem se připravovat. To nemluvě o v pozadí číhající Číně.
Když pro existenci civilizace je, jak nás historie učí, je mnohem nebezpečnější vnitřní morální rozklad než vnější nepřítel. Jak ostetně příběh rozpadu říše Římské až bučícím způsobem dokazuje.
A tak již Trojmoří nemůže spoléhat na onen prý vyspělý Západ, rozkládající se pod vlivem neomarx-progres ideologie. S jejím multikulti, gender, LGBT či eko-klima povinným sebemrskačstvím s vynucovaným dobrem a rovností pro všechny. Co za tvrzení, že demokracii vylepšuje-liberalizuje, ji v reálu rozkládá a mění v totalitní, ke všemu islámemm řízlý socialismus.
A souběžně se musí připravit na ruskou expanzi, která zákonitě přijde, jako předehra již neodvratného rozpadu Ruska. Tedy společně zbrojit, cvičit a na válku nejdříve s Ruskem a pak s islámem se připravovat. To nemluvě o v pozadí číhající Číně.
Miloslav Podhola
@Richard Šebesta
Kdybychom se v současnosti přáteli jen s těmi, kteří nám historický neublížili, nemáme v Evropě přátelé.
Kdo ublížil:
Minulá stoleti R-U,
1938/9 Německo, Polsko, Maďarsko, Slovensko,
1968 Rusko, Ukrajina, NDR, Bulharsko, Rumunsko.
Zradily: 1938/9 Británie a Francie
Británie nás navíc okradla o část zlaté reservy1939 - 1970
Vše je k dohledání!!!
Kdybychom se v současnosti přáteli jen s těmi, kteří nám historický neublížili, nemáme v Evropě přátelé.
Kdo ublížil:
Minulá stoleti R-U,
1938/9 Německo, Polsko, Maďarsko, Slovensko,
1968 Rusko, Ukrajina, NDR, Bulharsko, Rumunsko.
Zradily: 1938/9 Británie a Francie
Británie nás navíc okradla o část zlaté reservy1939 - 1970
Vše je k dohledání!!!
Miloslav Podhola
@Tomáš Kosteleck
Myslíte toho nejvyššího??
Ale nebyl bych tak tvrdej,stačilo by kdyby lidé pochopili, že životní postoje se nemění, jen ti, kterým onem nejvyšší slouží!
Tak si to preberte!!
Myslíte toho nejvyššího??
Ale nebyl bych tak tvrdej,stačilo by kdyby lidé pochopili, že životní postoje se nemění, jen ti, kterým onem nejvyšší slouží!
Tak si to preberte!!
Miloslav Podhola
Jistěže má, pro racionální politiky. Ti hloupí,hlavně v ČR výhody V4 nepochopili.
Pro ty je jednička UA a po nich potopa, či snad válka?
To vyjde na stejno!
Pro ty je jednička UA a po nich potopa, či snad válka?
To vyjde na stejno!
našinec
@Richard Šebesta Naprostý souhlas. Já jsem reagoval spíše na jiné myšlenkové pochody, které vy jste sice nevyjadřoval, ale byly vám podsouvány.
našinec
@Asatin Jaké války jsme se museli zúčastnit? Profesionální voják v ČSLA byl bezpečný bezva job.
našinec
@Tomáš Kostelecký Zkrátka jste si pane redaktore udělal nick, která je vám blízký.
Richard Šebesta
@našinec Všechny větší země a někdy i menší mají se svými sousedy z pohledu historie větší či menší problémy a ne vždy dobré zkušenosti a platí to pro celou Evropu i svět . Tak třeba Turci členové NATO nyní, okupovali v minulosti několik století jižní a jihovýchodní Evropu. Angličané terorizovali dlouhá staletí Iry. Švédové dobývali střední Evropu byli i u nás. Francouzi za napoleonských válek prošli celou Evropou Rusové okupovali Polsko a pobaltské země i Finy a Finové byli jednu dobu také pod švédskou nadvládou koneckonců dodnes je ve Finsku švédština úřední řeč.
Rakušané a Maďaři utlačovali národy střední a jižní Evropy a tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Vytahovat ale tyto historické věci z dávné minulosti a vztahovat to k jen k dnešnímu Rusku je podle mne nefér.Když bych chtěl vytáhl bych plno křivd i historii USA atd.
Rakušané a Maďaři utlačovali národy střední a jižní Evropy a tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Vytahovat ale tyto historické věci z dávné minulosti a vztahovat to k jen k dnešnímu Rusku je podle mne nefér.Když bych chtěl vytáhl bych plno křivd i historii USA atd.
našinec
@Tomáš Kostelecký Kostelecké uzeniny projevily opět velmi kultivovaný názor. Nepřekvapilo by mne, kdyby Tomáš Kostelecký byl Karel Steigerwald.
Miroslav Sivon
@Richard Šebesta Nechte toho, málem jsem vylil čaj, když jsem ten váš směšný blábol o objektivitě četl. Ne, vy opravdu nejste objektivní a nemáte v pořádku chápání sebe sama.
našinec
@Asatin Když naše bezpečnost fungovala pod mandátem SSSR, tak proč jsme to sakra měnili, že?!
Asatin
Richard Sebesta. Kdyz nase bespecnost funguje 30 let,tak proc to menit,kdyz to
nase vlada zajistila a vetsina naroda je s tim spokojena.
nase vlada zajistila a vetsina naroda je s tim spokojena.
našinec
@Richard Šebesta Ty Rusko - Polské vztahy jsou historicky nedobré a je otázkou, kde to začalo. Např., když zemřel první ruský car, tak Polsko obsadilo Rusko a zrovna v rukavičkách si moc nepočínalo.
Miroslav Hraběta
@Richard Šebesta Jaké předhodily?? Jenom chtěly mír, Šebesta, jako ty!! 😃😃
Richard Šebesta
@Asatin Já na rozdíl od tebe jsem objektivní a když já řeknu že chci pro nás neutralitu a ty tomu nerozumíš a řekneš že hrají putinovského idiota tak jsi za prvé PRIMITIV bez mozku a za druhé hraješ zase amerického idiota a co má být ? Akorát mi pak řekni když Švýcarsko a Rakousko je neutrální tak jsou putinovští idioti ?
Richard Šebesta
@Jan Nowak Ty magore,jak Orbán tak Fico tak Fiala tak Tusk tady nebudou věčně. V4 je nadčasová pokud víš a znáš smysl toho slova.
Richard Šebesta
@Saša Krach Souhlasím Sašo,je to tak. Prozápadní hujerové a fanatici to ve své zaslepenosti nikdy nepochopí.
Richard Šebesta
@Richard Šebesta Čili závěrečný dovětek pro nás ČR. Na základě zkušenosti jak se západním tak východním vlivem a mocnostmi tyto vlivy reprezentující by pro nás jednoznačně bylo nyní nejlepší zůstat mimo ně tedy neutrální. Bohužel máme vždy takové špatné politiky, kteří nás převalují od západu na východ a od východu zase na západ. Nejlepší je vždy ale zlatá střední cesta.