Evropan Woody
4
/
6
Přehled fotografií
Zavřít
Paříž. Půlnoc v Paříži (2011), nostalgicky snímek s cimrmanovským duchem, jenž Allenovi vynesl Oscara za scénář, představuje nejvýdělečnější titul jeho dosavadní kariéry – diváci za něj utratili přes 151 miliónů dolarů.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Barcelona. Když si Allen pochvaluje, jak je k němu Evropa štědrá, ví, o čem mluví: například Barcelona přispěla na romantickou komedii Vicky Cristina Barcelona (2008) bezmála miliónem eur a katalánský region neváhal přihodit dalšího půl miliónu. I když tehdy Španělé remcali, dnes Allenovi děkují – návštěvnost Gaudího města díky filmu prokazatelně vzrostla.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Londýn. Co do počtu filmů je Londýn Allenovou nejoblíbenější evropskou destinací. Thriller Match Point – hra osudu (2005), jenž patří k vrcholům allenovštiny 21. století, vznikl poté, co na něj newyorský patron nedokázal sehnat peníze od amerických investorů. Kromě něj vznikly v britské metropoli ještě Sólokapr či Kassandřin sen.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Řím. „Spousta Italů mi říkala, ať natočím něco v Itálii. Na příběh tam prý narazím na každém rohu, každý host v kavárně mi odvypráví ten svůj. Byla to pravda,“ říká Allen na konto snímku Do Říma s láskou (2012). Po oscarové Půlnoci v Paříži byl ovšem zklamáním, a to i navzdory živočišné Penélope Cruzové.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Azurové pobřeží. Ve Francii se Allenovi zalíbilo už během práce na Půlnoci v Paříži, loni se tam proto vrátil natočit film o nesnesitelně cynickém kouzelníkovi Kouzlo měsíčního svitu (2014). Děj má plytký, scenérie kýčovité, ale stačí, aby promluvil Colin Firth, a křivdy na francouzské Riviéře jsou zapomenuty.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Taormina. Ve velkém sice Allen Evropu objevil až v první dekádě 21. století, už v roce 1995 si nicméně odskočil do sicilské Taorminy. Právě v tamním amfiteátru vznikly scény Mocné Afrodité (1995) s antickými chóry, u nichž diváci dodnes učurávají smíchy. V hlavní roli oscarová Mira Sorvinová.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Zavřít