Deset českých erotických scén, na které nikdy nezapomenu
1
/
10
Přehled fotografií
Zavřít
Ohnivé léto (1939) Když se Lída Baarová v roce 1939 poprvé vynořila z vody a „vidět bylo všecko“, muselo to být pro kluky odkázané na lechtivé kartičky polonahých slečen ještě z první světové války něco, jako když Edison poprvé rozsvítil New York. Tahle scéna z Ohnivého léta je samozřejmě dodnes atraktivní, poněvadž přece všichni chceme spatřit to, co (asi) viděl Goebbels. Je pozoruhodné, že za bolševníka chodil Čápův a Krškův film v televizi „pro pamětníky“ kompletní, ale na DVD vyšlém po revoluci je Lídina nahá scéna vystřižena.
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Třicet případů majora Zemana (Díl 14: Konec velké šance) (1974) Je to ten případ, kdy se bojíte o dvě věci najednou a na vzrušení nezbude místo. Korpulentní Jana Dítětová si jednak očividně víc než text hlídá peřinu, aby nebylo z jejího sedmačtyřicetiletého těla vidět víc, než je zdrávo, jednak hereččina hraná náruživost neblaze ohrožuje Bláhův umělý nos, který špión (Radoslav Brzobohatý) získal dva díly dřív během plastické operace. Není od věci připomenout si, že Jana Dítětová měla na nestandardní milostné scény fakt smůlu – o šest let dřív ji v Žertu v posteli ponižoval a ve finále i zfackoval Josef Somr.
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Lásky jedné plavovlásky (1965) Zatímco některé z milostných scén následujícího sumáře jsou nechtěně trapné, Miloš Forman s trapností pracoval řízeně, s virtuozitou prvního houslisty České filharmonie. Vladimír Pucholt pobíhající od létající rolety k Haně Brejchové a zpátky je vpravdě nezapomenutelný stejně jako naše fandění; všichni jsme mu strašně drželi palce!
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Upír z Feratu (1981) Je to samozřejmě velmi osobní, ale tahle scéna připravila teenagerovi ve slabinách horké chvilky. Opravdu, ale opravdu smyslná Jana Břežková a Jiří Menzel se zmítají v divoké souloži až do chvíle, kdy na ně vyteče z kyblíku červená barva, tolik připomínající krev. Pak už nemá Menzel na nic náladu, protože kdo film viděl, tak ví, že ho v něm krev dostihla doslova všude.
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Oznamuje se láskám vašim (1988) Šestnáctiletá Markéta Hrubešová v moci Lukáše Vaculíka na lodi ve filmu Karla Kachyni, jenž to s náctiletýma holkama holt uměl. Tenkrát jsem Vaculíka nechápal – jak může spát, když se vedle něj válí takové tělo. Říkal jsem si, že musí být vynikající herec. Ale je to nádherná pasáž, protože tak jako Miloš Forman tematizoval trapnost, uměl Kachyňa pracovat s cudností. Je to prostě čisté stejně jako… (viz další heslo)
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Lásky mezi kapkami deště (1979) Nejkřehčí pár celé české kinematografie se toulá po prvorepublikovém Žižkově – je to Tereza Pokorná a o devět let mladší Lukáš Vaculík než v Oznamuje se… Tušíte, že to s nimi nedopadne dobře a že by měli vyměřený čas, i kdyby nepřišel starší brácha a světová válka. Zahradní scéna líbání přes sklo je úchvatná. Je to opět: prostá, překrásná a cudná poezie. Jediný – a podstatný – rozdíl byl ve velikosti ňader obou aktérek. Ale kočky to byly obě, to je fakt.
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Vrchní, prchni! (1980) Režisér Ladislav Smoljak nepotřeboval ani postel, ani doslovnou nahotu. A přesto nás kombinace vražedně naivní tváře Dagmar Patrasové a modelu „miss mokré tričko“, který si svůdná herečka vyrobila obyčejnou koupelnovou sprchou, doháněla k šílenství. Když už jsme na film šli potřetí, počtvrté (ve Hvězdě na Václaváku to dávali nonstop), po téhle scéně na abiturientském večírku jsme se jednoduše sebrali, vypadli z kina a šli hrát fotbal. Já opravdu nechápu dnešní filmaře, že nedokážou dostat lidi do kina. Vždyť stačí mít dobrou písničku, pěknou kočičku a Svěráka se Smoljakem. Ňákej problém?
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Kopytem sem, kopytem tam (1988) Okamžik, kdy Tomáš Hanák vztáhl ruku na „Polívkovu Královnu“ v rudých šatech a do krve jí rozedřel záda, byl více než slibný. Chantal na oplátku odhalila své nádherné vnady. Jenže pak hlasem „plejboje“ promluvil do erotického dusna v hotelovém pokoji kazišuk Jiří Bartoška, Chantalin (asi) starej, a bylo po všem. A my všichni byli nasraní, protože přece Barťák může mít, koho chce, tak proč leze sem a frustruje nás
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Tmavomodrý svět (2001) Zvláštní přístup režiséra, který se filmovými prostředky snaží o cudnou rafinovanost, se obrátila proti divákovi, jenž se místo na nahá těla herců Vetchého a Rybové musí koukat na rytmicky se pohybující ošatku s vlašskými ořechy.
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Lída Baarová (2015) Kruh se uzavírá… zase ta Lída. A já nemohu než zopakovat svůj webový předpoklad, totiž že se scéna milování Goebbels vs. Baarová zapíše do dějin kýče české kinematografie. Upřený pohled kamery přes zmítající se těla do otevřeného ohně je už samo o sobě silné kafe, ale když se v plamenech objeví zrůzněná tvář Josepha jako ďábla, game si over.
|
Zdroj: Profimedia, Archív
Zavřít