Před 65 lety se zrodil Trabant. Auto z bavlny a pryskyřice a bez ukazatele stavu nádrže
2
/
16
Přehled fotografií
Zavřít
Trabant 601 L (Rally)
|
Zdroj: Muzeum sportovních vozů Lány
Trabant 601 L (Rally)
|
Zdroj: Muzeum sportovních vozů Lány
Trabant 601 L (Rally)
|
Zdroj: Muzeum sportovních vozů Lány
Trabant 601 L (Rally)
|
Zdroj: Muzeum sportovních vozů Lány
Trabant 601 AMG
|
Zdroj: Muzeum sportovních vozů Lány
Trabant 601 AMG
|
Zdroj: Muzeum sportovních vozů Lány
Trabant 601, rok výroby 1972, max. rychlost 110 km/h. Dvouválcový motor má 594 kubických centimetrů a je vzduchem chlazený. Vyráběl se v letech 1965 až 1990 a byl to nejrozšířenější trabant. Do ČSSR se jich dovezlo celkem 160 tisíc.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 1.1. Universal, rok výroby 1990, max. rychlost 140 km/h.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 1.1. Universal, rok výroby 1990, max. rychlost 140 km/h.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 1.1. Universal, rok výroby 1990, max. rychlost 140 km/h. Čtyřválcový licenčně vyráběný motor z VW Polo s výkonem 40 koní má 1050 kubických centimetrů a je vodou chlazený. Poslední vyráběný trabant začal už vypadat jako plnohodnotné auto. Má kotoučové brzdy, řazení na podlaze, nádrž pod podlahou kufru, nikoliv v motorovém prostoru jako před ním vyráběné trabanty. Začal se vyrábět v roce 1989 a jeho výroba skončila 30.4. 1991. Celkem se jich vyrobilo 37 tisíc kusů.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 600 Kombi, rok výroby 1965, max. rychlost 100 km/h.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 600 Kombi, rok výroby 1965, max. rychlost 100 km/h. Dvouválcový motor s výkonem 23 koní má 594 kubických centimetrů a je vzduchem chlazený. Je to jeden z posledních vyrobených trabantů tohoto typu. V roce 1965 se totiž rozběhla výroba Wartburgu Kombi 601 a o tento typ Trabantu nebyl mezi lidmi zájem.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 601 Kübelwagen, rok výroby 1974, max. rychlost 100 km/h.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Trabant 601 Kübelwagen, rok výroby 1974, max. rychlost 100 km/h.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Pavel Křovák (57) u jednoho z nejzajímavějších trabantů ve své sbírce. Tímhle autem jezdili pohraničníci NDR.
|
Zdroj: Zbyněk Schnapka
Poslední trabant vyrobili před 30 lety.
|
Zdroj: K. Kopáč, D. Černovský, Z. Matyáš, Getty Images
Zavřít