Cože, vy neznáte Punťu? Šlo po něm gestapo a kámošil s Laurelem a Hardym!
4
/
10
Přehled fotografií
Zavřít
Punťa brzy začal rozvíjet aktivní komunikaci se svými čtenáři, zavítal do ilustrované prózy, stal se hrdinou divadelního představení a laskavá i čtverácká tvář titulního protagonisty shlížela na malé příznivce i z nejrůznějších dalších stran: odznáčky a kostýmními střihy počínaje a mýdlem konče.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis, 1935 (z LPD 12-1935-s2)
První z knih, pojmenovaná Příběhy, přináší bohatý, takřka 200 epizod čítající výbor z centrálního obrázkového seriálu.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis, foto Olga Sedílková
Druhý svazek – Studie – pak nabízí kulturně- a literárněhistorické, teoretické a interpretační ohledání celého „světa kolem Punti“.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis, foto Olga Sedílková
Dnes již psíka Punťu téměř nikdo nezná, za časů své největší slávy – ohraničené lety 1934 a 1942 – ale patřil mezi nejzářivější domácí kreslené celebrity.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Výjimečně populární, dětmi milovaný a vydavatelstvím Rodina velmi nápaditě spravovaný a rozvíjený seriál se neomezoval jen na komiksové příběhy a jednu publikační platformu...
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Soubor Punťa – zapomenutý hrdina českého komiksu (1934–1942) sestává ze dvou samostatných knih.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Domovský prostor dětské přílohy oblíbeného ženského časopisu List paní a dívek začal být Punťovi velmi brzy těsný, a tak záhy začal hledat slávu v samostatném časopise nesoucím jeho jméno.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Poznat Punťu znamená pochopit jednu pozapomenutou kapitolku českých kulturních dějin – seznámení s tímto kresleným psíkem poskytuje příležitost k rozšíření našeho povědomí o historii českého komiksu, proměnách dětských časopisů, ale i obecněji domácí kultuře dětí jako takové.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Punťa nebyl „jen tak nějaké obrázkové čtení pro děti“: promyšleností, ambicemi, neskrývanou komerčností i například způsobem aktivní práce s publikem představoval časopis v československém prostoru malou revoluci a svého druhu domácí variaci na produkci studia Walta Disneye s jeho myšáky a kačery, kteří ve stejné době nabírali na své globální popularitě.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Klapbox s knihami doplňují drobné faksimile příležitostných či reklamních tisků a další související materiály.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Zavřít