Peklo v oblacích: Neznámý letecký důstojník Ludvík Purm a dramata na frontě
3
/
7
Přehled fotografií
Zavřít
Obal knihy V pekle nebeských výšin
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Hptm. Ludwig Purm v době své služby u Fliku 22 na ruské frontě.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Polní letiště Ospedaletto, asi 35 kilometrů východně od Tridentu, červen nebo červenec 1918. Purmùv stíhací Aviatik D.I (Berg) 101.12 (bílá 19).
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. Na prsou má (zleva) zlatou, velkou i malou stříbrnou a bronzovou medaili za statečnost a Karlův vojskový kříž.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Vídeň, prosinec 1917. Hptm. Purm po dekoraci Řádem Železné koruny 3. třídy s válečnou dekorací a meči. V té době vykonával funkci velitele Waffen-Abteilung u Fliegerarsenalu ve Fischamendu.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Finální montáž tažných koní k.u.k. Luftfahrtruppen, dvoumístných víceúčelových strojů Hansa- Brandenburg C.I. S různými motory, výzbrojí a dalím příslušenstvím je vyráběla nejen mateřská firma Hansa-Brandenburg v Německu (produkovala stroje sérií 61, 63 a 64), ale předevím rakousko-uherské továrny na základě licence.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Nejúspěšnějším polním pilotem Fliku 23 v době Purmova velení byl bezkonkurenčně Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. 22. 3. 1918, při Slaninově v pořadí 94. bojovém letu, dostal jeho jednomístný stíhací Aviatik D.I (Berg) 38.16 přímý zásah protiletadlovým dělostřelectvem ve výšce 4000 m. Zřítil se s ním do vinic u Calliana (severně od Rovereta). Stroj byl totálnì na odpis, ale sám Slanina zázrakem vyvázl bez větší újmy.
|
Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Zavřít