Svět se potkal na Bienále: Sex, gender, válka a… umění
3
/
12
Přehled fotografií
Zavřít
Milk of Dreams, Barbara Kruger: Untitled (Beginning/ Middle/ End): Jednou z nejvýraznějších instalací se v hlavní mezinárodní výstavě Bienále prezentuje Američanka Barbara Kruger. Odkazuje v ní k době 60. a 70. let, kdy byla grafičkou a obrazovou redaktorkou časopisů Vogue, Mademoiselle nebo Aperture.
|
Zdroj: Marek Gregor
PinchukArtCenter, Volodymyr Zelenskyj na 59. Biennale Arte 2022: Za nejvýznamnější performanci letošního roku lze prohlásit projev adresovaný účastníkům Bienále. Kdo se ten čtvrteční večer nedostal do Scuola Grande Della Misericordia na recepci pořádanou ukrajinskou PinchukArtCenter, jako by nebyl..
|
Zdroj: Valentyna Rostovikova
Čech v Benátkách Rony Plesl: Stromy rostou z nebe V Benátkách obstál profesor designu na pražské VŠUP Rony Plesl, který v renesančním kostele Santa Maria della Visitazione představil unikátní objekty vzniklé revoluční technologií tavení skla Vitrum Vivum
|
Zdroj: Rony Plesl
Velká Británie, Sonia Boyce: Feeling Her Way Pavilón Velké Británie Feeling Her Way (Cítit její cestu) byl oceněn Zlatým lvem za nejlepší národní účast. Sonia Boyce (na snímku) v něm vytvořila zvukově-vizuální instalaci, která vzdává hold umění několika zpěvaček – Poppy Ajudha, Jacqui Dankworth, Sofii Jernberg, Tanitě Tikaram a Errollyn Wallen.
|
Zdroj: Cristiano Corte © British Council
Nizozemsko, Melanie Bonajo: When the Body Says Yes: Instalaci When the Body Says Yes (Když tělo řekne ano) připomínající chill out prostor pro after party v kostele Chiesetta della Misericordia doprovodila vizuální umělkyně, filmařka a také certifikovaná koučka sexu stejnojmenným filmem, který publikum zbavuje sexuálních předsudků
|
Zdroj: Peter Tijhuis
Francie, Zineb Sedira: Les rêves n’ont pas de titre: Oceněný Francouzský pavilón je vyskládán ze vzpomínek Zineb Sediry a jejích rodičů z 60.–80. let ve Francii a v Alžírsku. Zážitková instalace Les rêves n’ont pas de titre (Sny nemají jména) připomíná život kulturní avantgardy té doby.
|
Zdroj: © Thierry Bal a © Zineb Sedira
Peru, Herbert Rodríguez: Violencia Estructural Perú: Plakáty, koláže, kresby a autentickou punkovou hudbu kombinuje Herbert Rodríguez v instalaci Violencia Estructural Perú (Strukturální násilí Peru). Ilustruje šílenou dobu, kdy si peruánská společnost procházela vládami extrémní levice i pravice.
|
Zdroj: Marek Gregor
Uganda: Radiance: They Dream In Time: Pohled do premiérové účasti Ugandy na Bienále, oceněné zvláštním uznáním poroty. Radiance: They Dream In Time (Záře: Sní v čase) je společnou prací malíře Collina Sekajuga a multimediální umělkyně Acaye Kerunen.
|
Zdroj: Marek Gregor
Rakousko, Jakob Lena Knebl a Ashley Hans Scheirl: Invitation of the Soft Machine and Her Angry Body Parts: Umělci odvozují název své instalace od novely Williama Burroughse Soft Machine. Dílo Pozvánka do měkkého stroje a jejích rozčilených částí těla svou estetikou připomíná divoké večírky na LSD.
|
Zdroj: Archív
Palácové výstavy: Anselm Kiefe. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
|
Zdroj: Georges Poncet
Palácové výstavy: Marlene Dumas. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
|
Zdroj: Marek Gregor
Palácové výstavy: Anish Kapoor. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
|
Zdroj: David Levene
Zavřít