Noc jako čas údernického boje za komunismus, ale i jako možnost úniku z jeho sevření
5
/
6
Přehled fotografií
Zavřít
„SSSR proměňuje poušť v kvetoucí kraj, [zatímco] USA proměňuje města a vesnice v poušť.“ Plakát z období kolem roku 1950. Sovětský svaz je znázorněn ve světlých barvách, kdežto Spojené státy jsou vyvedeny v tmavých odstínech.
|
Zdroj: Výstava v galerii DOX 2014
Obálka knihy
|
Zdroj: NLN
Pohlednice znázorňující konec války. Na tmavém pozadí vystupuje světlem ozářený Pražský hrad jako symbol státu a toto světlo je umocněno duhou. Z hradu vystupují vlajky vítězných mocností s československou vlajkou v popředí, zatímco postava, ještě částečně ponořená do tmy nebo stínu, trhá vlajku s hákovým křížem na zlomeném stožáru.
|
Zdroj: Moderní dějiny, https://www.moderni-dejiny.cz/clanek/kveten-1945-na-dobovych-pohlednicich/
„S komunisty do lepších časů.“ Volební plakát z roku 1946. V popředí postava v pohybu vpřed ozářená světlem s československým praporem evokujícím sebereprezentace KSČ coby strany posouvající národní společenství ke světlé budoucnosti.
|
Zdroj: Moravská galerie Brno, GD 34716, Wofgang Alexander Schlosser.
Noční směna jako výraz dobrovolné angažovanosti a vlastenectví. Repro. Martin Frič: Pětistovka, Československý státní film 1949, 0:14:33.
|
Zdroj: Repro. Martin Frič:Pětistovka, Československý státní film 1949, 0:14:33.
Členové takzvaných Vyšehradských jezdců.
|
Zdroj: Archiv hlavního města Prahy, fond Okresní soud trestní 1949–1960, sp. zn. 3 T 564/1953 – fotografie.
Zavřít