Opera na dálnici: Příběh pražské Státní opery je i příběhem česko-německých vztahů
6
/
6
Přehled fotografií
Zavřít
Budova Nového německého divadla byla 5. ledna 1888 slavnostně otevřena Wagnerovou operou Mistři pěvci norimberští
|
Zdroj: Archív Národního divadla
Generální rekonstrukce, která v tehdejším Smetanově divadle proběhla v letech 1967–1973, podle slov současného ředitele Národního divadla Jana Buriana mnohé změnila k horšímu
|
Zdroj: Archív Národního divadla
Nové německé divadlo za časů první republiky, kdy před ním ještě byla promenáda. Později tudy vedla tramvajová linka, dnes tříproudá magistrála.
|
Zdroj: Archív Národního divadla
Původně stával vedle operního divadla z jedné strany hotel, z druhé budova Plodinové burzy, která vyrostla na pozemku bývalé divadelní zahrady. Převýšenou dostavbou Národního shromáždění ztratilo divadlo své původní postavení architektonické dominanty mezi Národním muzeem a hlavním nádražím, navíc bylo z obou stran spoutáno severojižní magistrálou, která výrazně zvýšila hladinu hluku a smogu.
|
Zdroj: ČTK
Kolem Státní opery projede každý všední den v obou směrech zhruba 90 000 aut
|
Zdroj: Archív Národního divadla
V 90. letech vznikla studie, která navrhovala odklonit magistrálu za budovy Státní opery a Národního muzea, ale pro nákladnost nebyla nikdy realizována. A nejspíš ani nikdy nebude.
|
Zdroj: Satra.cz
Zavřít