Vítr v plachtách: Na oceány z ekologických důvodů se vrací nákladní plachetnice
5
/
6
Přehled fotografií
Zavřít
Projekt lodi Oceanbird, která má sloužit k mezikontinentální přepravě aut od výrobců k prodejcům. Uveze až 7000 vozů. Jejích pět 80 metrů vysokých stěžňů (přesněji řečeno křídel) z kovu a kompozitních materiálů je uspořádaných v řadě za sebou. V případě příliš silného větru nebo nutnosti plout pod mostem je motory rychle složí.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Projekt lodi Oceanbird, která má sloužit k mezikontinentální přepravě aut od výrobců k prodejcům. Uveze až 7000 vozů. Jejích pět 80 metrů vysokých stěžňů (přesněji řečeno křídel) z kovu a kompozitních materiálů je uspořádaných v řadě za sebou. V případě příliš silného větru nebo nutnosti plout pod mostem je motory rychle složí.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Typickou velkou nákladní lodí s pomocným větrným pohonem je francouzská Canopée. Slouží pro dopravu stupňů nosných raket Ariane 6 z Evropy na kosmodrom ve Francouzské Guyaně.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Grain de Sail II je v současnosti největší nákladní plachetnice na světě. Při délce 52 metrů má výtlak 350 tun a uveze 290 europalet.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Grain de Sail II je v současnosti největší nákladní plachetnice na světě. Při délce 52 metrů má výtlak 350 tun a uveze 290 europalet.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Koncept Florida. Pokud jachtu nepohání vítr, využívá velkou plochu plachet jako fotovoltaické panely generující elektřinu.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Zavřít