Karel Janeček

Karel Janeček Zdroj: Nguyen Phuong Thao

Karel Janeček se rád objevuje ve společnosti hezkých žen. Na rozdíl od politiky mu to jde.
Janeček se prezentuje jako filantrop, ale současně sleduje u všeho i jiné cíle
2 Fotogalerie

Karel Janeček: Rodí se v Česku nový „antiočkovací“ Babiš?

Petr Sokol

Vystupování miliardáře a filantropa Karla Janečka na soutěži Český slavík 21 vyvolalo bouři reakcí i mediálního zájmu, čímž se ale stalo relativně úspěšným startem jeho prezidentské předvolební kampaně. Do té byla nepřiznaně laděna celá soutěž vybírající nejlepší české zpěváky.

Potvrdila to ostatně již příprava této obnovené hudební soutěže, když po Praze visely její velkoplošné reklamy, které místo hvězd pop-music nabízely jen tvář nového majitele Slavíků. Karel Janeček přitom dokonce upravil jak název, tak pravidla letité soutěže, aby Slavíci tentokrát jeli podle jeho údajně zázračného volebního systému. Ten logicky poznamenal i výběr vítězů soutěže, ale k tomu se ještě vrátíme.

Janečkových sebepropagačních prvků totiž bylo během celé soutěže mnohem více. Vedle samotného Janečkova projevu totiž televize Nova do reklamních přestávek během přenosu Českého slavíka sázela samé janečkovské reklamy. Diváci tak mohli v reklamním čase vidět nejen propagaci miliardářova Nadačního fondu proti korupci i opětnou adoraci Janečkova „spravedlivého“ volebního systému D21, o němž muž, který se v přenosu nechal titulovat jako „matematik a sociální reformátor“, neváhal při předávání hudebních cen mluvit jako o „geniálním algoritmu“, jenž bude klíčem k budoucnosti, prosperitě i sjednocení společnosti.

Parašutista v politice

Pomyslným vrcholem reklamně-politické složky celého večera se pak stal „hrdinský klip“ na údajného zachránce svobody Karla Janečka. Jeho v národních barvách oblečený hrdina v něm seskočil padákem, aby nás dobře mířeným hodem kladiva zachránil před totalitou, která „zakázala zpívat a hrát“. Janeček jím vlastně vymezil program své politické kampaně, který pak už jen podtrhl „antiočkovacím“ projevem na závěr přímého přenosu. V celém tomhle kontextu už asi ani nepřekvapí, že reklamním mágem celého slavičího večera byl veterán českých volebních kampaní Jakub Horák. Kdo by proto chtěl celého Janečko-Slavíka popsat jednou větou, nemohl by zvolit lépe než použít už okřídlenou hlášku Andreje Babiše: „Je to kampáň!“

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!