I republikáni kupují tenisky. Přichází konec hvězd šoubyznysu na politickém nebi?
Do nedávných prezidentských voleb na Slovensku se, tak jako minulý rok v Česku, zapojily i veřejně známé osobnosti. Zatímco v Česku většina umělců, sportovců a dalších celebrit podpořila Petra Pavla, u východních sousedů situace tak jednoznačná nebyla.
Za liberálního kandidáta Korčoka se sice postavila řada osobností slovenského šoubyznysu, ale některé z nejvýraznějších hvězd na svou stranu získal Ficův kůň Pellegrini. Dnes už zvoleného prezidenta podpořil i rapper a zpěvák Patrik „Rytmus“ Vrbovský, vůbec největší popkulturní star Slovenska, jeho manželka, moderátorka Jasmína Alagič, nebo slavný MMA zápasník Atilla Végh.
Dlužno dodat, že podpora Pellegriniho se ani jednomu z nich příliš nevyplatila. Végh přišel o lukrativní reklamní smlouvu s automobilkou Renault, s modelkou a moderátorkou Alagič pro změnu ukončil spolupráci rakouský výrobce nápojů Rauch. Zástupci obou firem to odůvodnili tím, že jejich reklamní ambasadoři mají ve smlouvách jasně uvedeno, že po dobu kontraktu budou na veřejnosti vystupovat apoliticky, což ale mohla být jen výmluva.
Lze se oprávněně domnívat, že podporou prozápadního Korčoka by si Alagič a Végh stopku reklamních kontraktů nevykoledovali. Francouzský podnik Renault i rakouský Rauch si prostě nepřály být spojovány s někým, kdo se hlásí ke kandidátovi vnímanému jako prodloužená ruka společensky extrémně polarizujícího Fica. Patrik Vrbovský také schytal nálož internetových hejtů a byl mimo jiné obviněn i z toho, že za veřejnou podporu Pellegriniho obdržel několik desítek tisíc eur. Pellegrini, jak známo, volby vyhrál, ovšem jakou roli v tom hrálo právě angažmá známých osobností, je krajně obtížné změřit. Jeden trend se však zdá být evidentní: angažmá celebrit, dříve bezpodmínečná nutnost všech velkých předvolebních kampaní, se pomalu stává věcí minulosti.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!