Angelina Jolie a Kung Fu Panda v Cannes

Angelina Jolie a Kung Fu Panda v Cannes Zdroj: Profimedia.cz

Filmový festival v Cannes: den druhý – Kung Fu Angelina a Bertolucci na vozíku

Darina Křivánková

Festival v Cannes je plný kontrastů a paradoxů, v jeden den tu můžete vidět úplně čerstvý 3D blockbuster i čtyřicet let starou filmovou klasiku, která musela být restaurována. Řeč je o pokračování animovaného hitu Kung Fu panda a slavnostním uvedení dramatu Bernarda Bertolucciho Konformista.

Kung Fu panda 2 se v Cannes promítala mimo festivalový program jako jedna z mnoha propagačních akcí filmového trhu. Vzhledem k tomu, že jsou filmoví novináři z celého světa velmi šikovně soustředěni na jednom místě v Cannes (letos se jich akreditovalo něco kolem čtyř tisíc) vyplatí se filmovým studiím najmout si v Cannes kino, několik kanceláří a sál v nóbl hotelu a přijet propagovat svůj nový film do Cannes. Studio DreamWorks sbalilo Angelinu Jolie, Dustina Hoffmana a Jacka Blacka a odvezlo je na Rivieru, aby tu novinářům vyprávěli, jaká to byla legrace dabovat Kung Fu Pandu 2.

 

 

Očekává se, že tenhle 3D akční animák by mohl – spolu se čtvrtými Piráty z Karibiku (ti tu budou mít premiéru v sobotu) – přitáhnout diváky do kin, letošní tržby zatím totiž zaznamenaly oproti loňsku čtyřiceti procentní propad. Angelina každopádně rodičům vzkazuje, aby s dětmi na Kung Fu Pandu 2 šli: „Je to sice akční podívaná plná soubojů a honiček, ale je to příběh, který může děti motivovat, uvědomí si rozdíl mezi dobrem a zlem...“ Vedla uvědomělé řeči zasloužilé matky a postěžovala si, jak je obtížné vybrat pro její potomky, jejichž věk je ve značném rozpětí, jeden film, který by se jim všem dal pustit. Se žravou, nemotornou pandou, která ve druhém díle trpí krizí identity (je totiž adoptivní, podobně jako některé Angelininy děti), by to ale prý zkusila. Děti pro jistotu vzala s sebou do Francie a přibalila i Brada Pitta, ten v Cannes v pondělí představí soutěžní snímek The Tree of Life. Inu, taková normální rodinná dovolená na riviéře.

 

Střih. Do sálu ve festivalovém paláci vjíždí muž na vozíku. Plný sál vstává a tleská. Muž na kolečkovém křesle je italský režisér Bernardo Bertolucci (71), majitel Oscara za Posledního císaře, muž, který provokoval Posledním tangem v Paříži. Už osm let nenatočil žádný film, sužovaly ho tak strašné bolesti páteře, že nakonec přistoupil na krajní řešení: podstoupil operaci, která ho sice zbavila bolestí, ale nikdy už se nepostaví na nohy. V Cannes dostal čestnou cenu za přispění světovému filmu a uvedl premiéru restaurované verze svého skvělého snímku z roku 1970 Konformista. Na poslední chvíli se do kina na Konformistu vkradla štíhlá silueta s hlavou zabalenou v černém šálu. Vyklubala se z ní herečka Faye Dunawayová alias Bonnie z filmu Bonnie a Clyde. Sedmdesátiletá stále krásná, a podle mnoha režisérů těžko snesitelná dáma, propůjčila svou tvář a tělo vizuálu letošního festivalu. Samozřejmě, že byla použita fotografie mnoho desítek let stará, když byla Faye ještě mladá.

 

 

Pro nás je mnohem podstatnější informace, že restaurovaný a také originálně sestříhaný Bertolucciho snímek Konformista, v němž exceluje Jean-Lous Trintignant, by měl být k vidění začátkem července na karlovarském festivalu.