barbie

barbie Zdroj: Youtube.com

David Lynch se definitivně zbláznil. Flirtuje s Barbínou a prodává kafe

Radim Bartík

Podivínský filmař ušel dlouhou cestu z Městečka Twin Peaks až k hlavě sexy panenky. Zhruba před dvěma týdny uploadoval na internet vlastnoručně natočenou a režírovanou reklamu na kávu. Ale pak bizarní dílko rychle stáhnul.

 

Režisér kultovních filmů Modrý samet, Twin Peaks, Lost Highway nebo Zběsilost v srdci prodává kávu už nějakou dobu. Má vlastní značku David Lynch Signature Cup a rád ji propaguje. Samozřejmě svým vlastním specificky bizarním způsobem. Chlápek se probouzí, v jeho kávovaru se mezitím topí jiný chlápek v záplavě hnědých zrnek, úzkou chodbou se potácí vřískající ženská a dojde i na pokoj s červenými závěsy a přitažlivou blondýnu s vadou řeči. Je to divné. Ale vzhledem k Lynchově filmografii povědomé. A taky dobře natočené.

 

 

 

Jenže zhruba před dvěma týdny Lynch nahrál na web Vimeo novinku, která je moc i na něj. Ve čtyřminutovém spotu zabírá z detailu vlastní dlaň. V ní má položenou hlavu panenky Barbie, se kterou lehce flirtuje. Dokonce za ni mluví a k tomu hraje ujetá idylická hudba. Video samozřejmě vzbudilo ohlas, místy i nadšený, ale z Vimeo rychle zmizelo. Možná šlo o trable s autorskými právy, možná se Barbie naštvala. Šíleným způsobem kouzelná podívaná je momentálně online jen díky někomu, kdo ji bez Lynchova svolení nahodil na YouTube.

 

 

 

Lynch rozhodně umí natočit reklamu, která vyvolá zájem. Jeho série prodávající Playstation 2 je legendární. V jednom spotu to třeba auto neubrzdí na lesní cestě a krutě se roztříská o na první pohled křehkého kolouška. Reklama na Gucci už sice tak vtipná není, zato je (ne)nápadně psychotická. Vše předčí šestnáctiminutový reklamní opus Lady Blue Shanghai, který zaplatil Dior. Nemůžete si bát jistí, jestli Lynche tentokrát opravdu vůbec nechápete, nebo to fakt není nic moc. V typicky divném chaosu se ale pěkně vyjímá půvabně zmatená a vylekaná Marion Cotillard.