Monika Hertlová, majitelka dvou kadeřnických salónů Funny Sassy

Monika Hertlová, majitelka dvou kadeřnických salónů Funny Sassy Zdroj: Nguyen Phuong Thao

„Mocná máma“ Monika Hertlová: V obýváku buduju franšízový koncept

Kateřina Kadlecová

Čím uděláte dcerušce větší radost: Když budete chodit z práce v bance pozdě večer, nebo když si otevřete nablýskaný a barevný dětský kadeřnický salon?

Monika Hertlová pracovala v mnoha bankách a spořitelnách, naposledy vedla zázemí úvěrového oddělení v bývalé LBBW bance. Pak se jí roku 2010 narodila dcerka a Monika Hertlová neměla stání: „Byla jsem podle mínění okolí tak trochu krkavčí matka: dnes pětiletou Izabelu jsem už v jejím roce a čtvrt dala do jeslí a začala na poloviční úvazek vypomáhat v bance, chyběl mi kontakt s lidmi a chtěla jsem znovu řešit náročnější problémy než plínky a procházky. Jenže moje zaměstnání by s výchovou dcery jednoduše nešlo skloubit. Lovila jsem myšlenky na start-up a naštěstí mě něco napadlo…“

To „něco“ byl dětský kadeřnický salon, umístěný ve velkém nákupním středisku a plný hraček, kde proškolené odbornice stříhají děti v křeslech-autíčkách. A děti, místo aby brečely a bály se mašinky, během stříhání sledují pohádku a dobře se baví. Holčičky si pak mohou užít manikúru a pedikúru a nechat si nalakovat nehty speciálními dětskými laky, nebo si salon krásy pronajmout pro soukromou oslavu.

Monika Hertlová práci v bance s rodičovskou skloubit nechtěla.Monika Hertlová práci v bance s rodičovskou skloubit nechtěla.|archív Moniky Hertlové

V obchodním centru Galerie Butovice otevřelo kadeřnictví Funny Sassy v dubnu loňského roku, před půl rokem pak přibyla pobočka v OC Letňany. Žena na rodičovské dovolené by na přepychové vybavení dvou kadeřnických salonů stěží dostávala půjčku, ale to Monika Hertlová nemusela řešit: „Po dvaceti letech práce v bankovnictví jsem myslela na zadní kolečka – vždycky jsme s partnerem chtěli vybudovat vlastní byznys a odkládali jsme peníze stranou. Zahučely do toho veškeré úspory, i když nás od začátku všichni odrazovali s tím, že český trh není na takhle specializovaný produkt ještě připraven, jinak by už přeci nějaká dětská kadeřnictví dávno existovala,“ říká s tím, že opak je pravdou.

„Maminky i děti jsou nadšené. První konečně vědí, kam s dítětem pro perfektní střih, a druzí to berou jako velkou zábavu. A náš podnik prosperuje.“ Monika Hertlová kvůli svému byznysu musela projít rekvalifikačními kurzy kadeřnice-manikúra-pedikúra, ale de facto svůj podnik jen řídí a užívá si pohodlí a flexibilitu práce z domova: „Samotné řemeslo nechávám skutečným odbornicím, místo toho v obýváku a ve své hlavě buduju franšízový koncept, zájemci jsou. Po Novém roce zkusíme vystrčit růžky.“