Prodáváte ojeté auto? Tady je 10 rad, jak při prodeji uspět
Prodej ojetého vozu má několik základních pravidel, která mohou zvýšit hodnotu auta. Držte se jich a neprohloupíte. Nákup ojetého vozu je často psychicky náročný jak pro prodávajícího, který čelí stále stejným a někdy ne vždy příjemným otázkám, stejně jako pro nakupujícího. Vyplatí se proto od začátku působit důvěryhodně. A to už v inzerátu.
Jak napsat inzerát na prodej ojetiny?
Možná si ještě někdo myslí, že "zapomenutý capslock" či desítky vykřičníků za každou "zlomovou" větou něco zdůrazní či snad někoho naláká. Ve skutečnosti tato forma trhového pokřikování ve světě prodeje aut, který je zásadním a citovým zbožím, nefunguje. Snažte se vždy působit odměřeně a seriózně. Tak, jak chcete, abyste působil coby majitel svého prodávaného vozu.
Stylistika je v případě internetových inzerátů, které jsou dnes při prodeji ojetiny nejpopulárnější, opravdu důležitá. Nepište romány, jde o věcnost a psaní bez hrubek.
Znáte kontrolky v autě? Nebuďte ignoranti ani panikáři >>>
Přiznejte skutečný stav auta
Není nic horšího, než když při prohlídce či zkušební jízdě zájemce o vůz, typicky třeba i se svým automechanikem, objeví závadu, o které jste mu neřekli. V ten moment prudce klesá zájem o koupi a případně i cena, za kterou jste schopni takovému "podvedenému" vůz udat.
Přitom závadu či nedostatek ani sami nemusíte vědět. Před prodejem proto auto zkontrolujte, včetně podvozku a detailů. Detailní popis technického stavu auta by měl být i součástí smlouvy, neboť jako prodávající zpravidla nesete odpovědnost za skryté nebo zatajené vady v době prodeje. V inzerátu stav vozu popište věcně a stručně, ale nic nezatajujte. Předem oznámenou vadu může kupující i akceptovat. Třeba i vůz s nefunkční klimatizací si může koupit někdo, kdo ji stejně ze zásady nepoužívá.