Motivovaný zaměstnanec dělá spokojeného hosta, říká Lazarov
Zatímco fasáda se tváří, jako že jste v 70. či 80. letech minulého století, uvnitř se musíte cítit jako v roce 2030. To je jednoduchá filosofie, kterou přinesl Gorjan Lazarov do hotelové značky Orea v roce 2016, kdy sem nastoupil jako generální ředitel. Ta má ve svém portfoliu téměř dvě desítky míst, z nichž většinu tvoří komplexy, které fungovaly v minulém režimu jako ubytovny ROH. Dnes byste je ale uvnitř nepoznali. Nejen o tom jsme si povídali s Gorjanem Lazarovem v rozvoru pro pořad Byznys X, který najdete ve videu v úvodu článku.
K funkčnímu hotelu vede podle Gorjana Lazarova jednoduchá rovnice. „Já věřím ve spokojené zaměstnance. Právě na ně jsem se zaměřil hned po svém nástupu. Chtěli jsme je za jejich práci odměnit. Zároveň jsme ale jejich odměnu navázali na spokojenost hostů. A fungovalo to. Je to jednoduchá rovnice. Spokojený zaměstnanec vytvoří spokojeného hosta a ten dělá spokojeného majitele,“ popisuje svůj nástup do hotelové značky Orea Gorjal Lazarov.
I když covid akceleroval v hotelích míru digitalizace, automatizace a bezkontaktnosti, tím nejdůležitějším prvkem je stále člověk. „I když máme zcela bezkontaktní hotel přímo u Karlova mostu a v některých hotelích dokonce experimentujeme s roboty, tak lidé jsou v našem byznysu stále důležití. Hlavní vlastností je totiž empatie a tu stroje mít nikdy nebudou. Empatický personál je pro hosta stále zásadní přidanou hodnotou, kterou hotely nabízí,“ doplňuje Lazarov.
Jak přežili covidovou krizi, kdy šlo hotelnictví doslova ze 100 % na nulu? V čem vidí budoucnost ubytování? Kolik hotelů chtějí pod značku Orea ještě přidat a jaký je rozdíl mezi Českem a Makedonií? Nejen to zjistíte ve videorozhovoru v úvodu článku.