Kokain v banánech rozčílil vedení konkurence. Byl to náš nápad a ukradl nám ho, tvrdí
Nedávný nález stovek kilogramů kokainu v zásilce banánů v řetězci Albert doslova vyvedl z míry vedení řetězce Lidlu. Oblastní ředitel Lidlu pro východní Evropu Heinz Grubber tvrdí, že myšlenka kokainu v banánech je původní marketingovou akcí od Lidlu a že Albert jim tento koncept bezostyšně ukradl.
„Lidl se vždycky pyšnil tím, že je o krok napřed před konkurencí. Naše marketingové oddělení pracuje na plné obrátky a jsme to my, kdo diktuje tempo propagace v oblasti maloobchodního prodeje potravin. Zatímco všechny tyto řetězce jako Albert, Tesco a podobní zůstávají uváznuté na letácích a slevových akcích, my jdeme o mílové kroky před nimi,“ chlubí se Heinz Grubber.
„Byli jsme to my, kdo přišel jako první s konceptem kokainu v banánech. Byl to neotřelý, troufalý a hlavně revoluční nápad. Marketingový skvost. Trefili jsme se přesně. Nejenže se o tom mluvilo všude, ale navíc jsme tím přilákali nové zákazníky do našich obchodů, kteří doufali, že se na ně usměje štěstí a s nějakým zbožím od nás si odnesou i trochu kokainu. Tržby prudce vzrostly a exotické ovoce jsme vyprodali na všech našich pobočkách za den. Za den. To je jedinečné,“ tvrdí Heinz Grubber.
„Kokain v banánech v Lidlu se stal naším symbolem. Nemohli jsme si to nechat patentovat, protože to není úplně legální, ale věřili jsme, že i v této konkurenční době platí nějaká základní pravidla, jako je nekrást nápady. A teď to vidíte. Albert využil náš nápad kokainu v banánech pro svou letní marketingovou akci. Jak nám to mohou ukrást, je mi záhadou,“ poznamenal Heinz Grubber.
Vedení Albertu však v tomto vidí jinak.
„Lidl nemá patent na kokain v banánech. Možná byli první, kdo s tím přišel, ale když něco funguje, ostatní to také využívají. Taková je podstata marketingu odnepaměti. Navíc my rozhodně nezůstaneme jen u kokainu. V září plánujeme zavést heroin v okurkách a pervitin v dětské výživě. To je něco, co Lidl nenapadlo. Umění spočívá nejen v tom, přijít s nápadem, ale hlavně jej zdokonalit, a to právě my děláme. Zatímco Lidl měl za celou svoji existenci jen jeden dobrý nápad, který vyždímal do krajnosti, my jsme ti inovátoři, kteří jsou v kroku s dobou. Navíc pečlivě sledujeme potřeby našich zákazníků. V Polsku například nabízíme k nákupu nakládané okurky s bezplatným potratem. To je zcela unikátní marketingový tah, o kterém si v Lidlu mohou nechat jenom zdát,“ myslí si viceprezident řetězce Albert Ruud Klaassen.
Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Skutečností ale například je reputační fiasko prezidenta Pavla.