Babišův paradox: Čím víc zla činíte, tím více vás mají lidé rádi
Nejnovější údaje společnosti Kantar CZ dokazují nárůst volebních preferencí hnutí ANO o pět procentních bodů. ANO by tak nyní vyhrálo volby se ziskem 32,5 procent hlasů. Nárůst preferencí hnutí ANO může být zarážející i z toho důvodu, že přišel po aféře uneseného syna Andreje Babiše na Krym, aby nemohl vypovídat v kauze Čapí hnízdo.
Jednoho by napadlo, že když unesete svého syna na Krym, aby nemohl vypovídat ohledně vaší šmeliny na dotacích, patrně vás to u voličů poškodí. Člověk by čekal naopak klesající preference, nicméně Andrej Babiš již v minulosti dokázal všem, že on není tradiční politik. On to dělá jinak.
„Jsme svědky něčeho, čemu se říká Babišův paradox. Doposud jsme se s něčím takovým nesetkali, ale musíme si na to zvyknout,“ vysvětluje politolog Evžen Souček.
„Babišův paradox je ojedinělý, ne však výjimečný jev. Občas se ve světě někdo takový objeví. Aniž bych chtěl srovnávat, tak takhle z hlavy se mi například vybavuje Hitler, ale to už je opravdu extrém. Budeme se nyní pohybovat v té naší malé zemičce.
Andrej Babiš dokonale ovládl část voličské základny. On si s nimi dělá, co chce. Obklopil se marketingovým týmem, který dokáže téměř nemožné. Andrej Babiš jako jediný politik si může dovolit svolat tiskovou konferenci, nechat si na pódium přivést slepého sirotka a posléze tohoto sirotka na pódiu umlátit tyčí. Před novináři. Před kamerami. Možná se to zdá přitažené za vlasy, ale Andrej Babiš by z tohoto incidentu dokázal nejen vytřískat nějaká ta procenta navíc, ale minimálně by způsobil další propad ČSSD.
Máme tu situaci, kdy asi šedesát procent občanů Babiše přímo nesnáší a přeje si, aby byl úhledně zabalen a poslán zpět na Slovensko. Potom tu máme těch jeho aktuálních 32,5 procent občanů, kteří za ním stojí. No a potom zbytek, který čeká, až Andrej Babiš umlátí toho sirotka, aby ho mohli volit.
Ocitli jsme se v situaci, kdy většina občanů si přeje, aby Babiš skončil, ale díky volebnímu systému drtivě vítězí a těch jeho třicet procent mu bohatě stačí na to, aby byl premiér. Díky Babišovu paradoxu těch třicet procent bude mít nejspíš na věky,“ uzavřel politolog Evžen Souček.
Bez zajímavosti není rovněž průzkum agentury Hupnet, která prováděla průzkum toho, co by musel Andrej Babiš udělat, aby ho lidé přestali volit.
V průběhu průzkumu Andrej Babiš agenturu Hupnet koupil a zařadil do portfolia svého holdingu, který není jeho. Zřejmě se tak nikdy nedozvíme, co by Andrej Babiš musel udělat, aby mu klesly preference. Ono je také možné, že díky Babišovu paradoxu není na světě nic, co by mu srazilo vaz.
Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Realitou však je, že preference ANO skutečně rostou.
Jste unaveni Andrejem Babišem? Odpočiňte si u politicko-satirické deskové hry a chyťte si svého Bureše. Hra humorně upozorňuje na absurdity z naší politiky, rozšíří vaše vědomosti a zároveň se u ní pobaví celá rodina.