Po smrti Jaroslava Kubery skokově klesly akcie cigaretového koncernu
Náhlé úmrtí na politika nezvykle oblíbeného senátora Jaroslava Kubery zaskočilo nejen politiky a běžné občany, ale rovněž cigaretový koncern Philip Morris. Zatímco si lidé na sociálních sítích připomínají odkaz, ale i myšlenky a projevy Kubery, kterým mnohdy nechyběl jeho osobitý humor, cigaretový koncern přepočítává ztráty. Jaroslav Kubera se nikdy netajil tím, že byl vášnivý kuřák. Jeho tah na branku v oblasti kouření byl natolik dechberoucí (a to i doslova), že jeho odchodem přišla firma Philip Morris nejen o svého kmenového zákazníka, ale i o značnou část tržeb.
„Pan Kubera byl svého času společně s panem Zemanem jedním z hlavních důvodů, proč firma Philip Morris pronikla na český trh. Jeho záliba v našich produktech držela naši firmu v těžkých časech nad vodou. Jeho smrt je samozřejmě velká lidská tragédie, ale i rána pro naši firmu,“ uvedl tiskový mluvčí firmy Philip Morris Josef Blahník. Po oznámení úmrtí Jaroslava Kubery začal okamžitý pád akcií firmy, které i když v již mnohem menší míře, klesají i nadále.
Český Marlboro man, jak se ve firmě Philip Morris interně říkalo Kuberovi, měl podle všeho významný podíl na úspěchu této firmy nejen v českém měřítku. „Samozřejmě, že ztráta z České republiky se promítne do celé firmy. Chtě nechtě budeme muset propouštět,“ připustil Josef Blahník.
Krizový štáb, který zasedl ještě ten den, kdy Jaroslav Kubera zemřel, nepřišel s adekvátní náhradou. Pouze vydal řadu doporučení a vyslal své nejlepší obchodníky ke stávajícím zákazníkům s výhodnými balíčky ve snaze ztráty mírnit. „V současné době náš obchodní tým vyjednává s panem Jiřím Bartoškou podmínky k prohloubení spolupráce. Pan Bartoška po nemoci své kouření omezil, což nám přijde škoda, neboť ten potenciál tam cítíme a věřím, že jsme schopni panu Bartoškovi nabídnout takové podmínky, které by ho přiměly ke kouření v té míře, jako tomu bylo před jeho nemocí,“ vysvětluje Josef Blahník výsledky zasedání krizového štábu.
„Rovněž jsme se usnesli, že je potřeba omladit. Naši stávající zákazníci z nějakého důvodu umírají a stárnou. Musíme oslovit mladší generaci. To je pro nás veliká výzva, neboť u mladých lidí je teď v kurzu být veganem, cvičit jógu, chránit zvířata a pít mangové latéčko. Proniknout na tento trh nebude vůbec lehké. Po smrti pana Kubery už nebude nikdy nic stejné jako dřív,“ posmutněl Josef Blahník a my jeho slovům dáváme za pravdu.
Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Smrt Jaroslava Kubery sice hodnotu akcií cigaretových koncernů neovlivnila, ale jeho originální názory a komentáře budou v jinak dost nudné české politice chybět.