Video placeholder

Americký špionážní seriál Kondor: Solidně rozjetý vlak v konci zbytečně zabrzdil

Kateřina Kadlecová

Když v červnu americká televize AT&T odvysílala desetidílný seriál Kondor, jistě doufala, že znovuoživí vášeň publika pro klasický špionážní thriller. Světoznámý román Jamese Gradyho Šest dnů Kondora z roku 1974 a scénář snímku Sydneyho Pollacka Tři dny Kondora s Robertem Redfordem, to jsou inspirační zdroje aktuálního seriálu. 

Analytik CIA Joe Turner dorazí jednoho dne do práce, kde během pár vteřin někdo postřílí jedenáct jeho kolegů, kteří nepracovali v až takovém utajení, jak si agentura myslela. Ve vzduchu visí hrozba teroristického útoku bakteriemi moru – mimochodem, v seriálu se mluví o morovém viru, což je nesmysl – a na Joea Turnera, jehož algoritmus správně detekoval prvního teroristu se smrtící náloží, se někdo pokouší hodit hromadnou vraždu. V patách mu je celá CIA a bůhvíkdo další.

Přenesení děje ze sedmdesátých let do žhavé současnosti se zdařilo, stejně jako náhrada elegána Redforda svalnatým mileniálem a nadšeným ajťákem Maxem Ironsem. Dvaatřicetiletý syn Jeremyho Ironse je v roli dobrý, skvěle mu sekunduje rozteklý, slizký padouch Brendan Fraser a dva oscaroví matadoři: Mira Sorvinová v roli husté agentky z vyšších pater CIA a William Hurt jako Joeův strýc Bob Partridge, který jako jediný z hlavounů CIA pevně věří v jeho nevinu. V posledních pár dílech se bohužel scenáristi zbytečně noří do psychologie vedlejších postav, které nás až tolik nezajímají. Také překombinovali zločinné intriky do takové míry, že tu přemíru akcí a reakcí divák částečně nedokáže vstřebat a částečně se musí sakra soustředit, aby si vybavil všechny motivace. U některých tu zjevně vyřeší až druhá řada, k níž si tvůrci otevřeli dveře.