Kevin Costner zase bojuje v koňském sedle. Seriál Yellowstone je něco mezi Dallasem a Tancem s vlky
Třiašedesátiletý dvouoscarový matador Kevin Costner z koňského sedla bojuje proti indiánům, developerům i rozmarům svých čtyř potomků. A neštítí se použít jakékoli zbraně.
„Města už jsou za obzorem civilizace; pomníky vyčerpané krajiny,“ říká se v úvodní z devíti epizod amerického seriálu Yellowstone. Přesto to vypadá, že se v Montaně bude stavět. A to v blízkém sousedství bohatého ranchera a zároveň šerifa Johna Duttona, majitele ranče Yellowstone a v podstatě celého údolí. Duttonův majetek ohrožují ze všech stran: z jedné indiáni, z druhé developeři, z další první americký národní park. Jenže Dutton není jen úspěšný obchodník s dobytkem a půdou – jeho zaměstnanci jsou dost utržení ze řetězu a chovají se, jako kdyby právní stát neexistoval. Stejně jako Duttonovy už dospělé děti. Nejmladší syn Kayce si vzal za ženu indiánku a nechce s tátou a jeho majetkem a praktikami nic mít, dceru Beth pronásleduje odporná minulost a chová se kvůli tomu jako ztělesněné zlo, šestatřicetiletý právník Jamie kandiduje na významný státní úřad a kovboj Lee… Leeho uvidíme v jediné epizodě.
Nejvýraznějším je z hereckého obsazení samozřejmě třiašedesátiletý dvouoscarový matador Kevin Costner v roli Johna Duttona, největšího tvrďáka pod sluncem, kmotra v sedle, a uhrančivá Kelly Reillyová v úloze Duttonovy satanské dcery Beth, jejíž úžasný sex appeal je tu k ničemu, protože je tak plná hořkosti a nenávisti, že kastruje pohledem. Proti téhle mafiánské famílii stojí další kmotr, developer Dan Jenkins, kterého hraje Danny Huston a jenž na zmiji Beth prostě nestačí…
Celé to napsal a zrežíroval Taylor Sheridan, který se v poslední době blejskl tragickým snímkem z indiánské rezervace Wind River, scénářem k druhému dílu Sicaria nebo k dalšímu kovbojskému rodinnému dramatu, Za každou cenu. Sheridanovo nové dílo má atmosféru – krásná příroda, skvěle vybraný country soundtrack a revitalizace klasického kovbojského nastavení bílí versus indiáni pomocí helikoptér a developerských projektů na kasíno. Až po skončení celé trachtace si uvědomíte, že jde o telenovelu až dallasovského typu, ředěnou často nepravděpodobnými výtrysky násilí (skoro v každém dílu je potřeba někoho jen tak oddělat, aniž by postavy řešily důsledky, což má asi vyvolávat dojem westernového světa) nebo osudových situací. V seriálu nevystupuje ani jedna sympatická postava. Ale řemeslně je samozřejmě vše v pořádku a zasazení je neokoukané, takže můžeme vesele vyhlížet další řadu, která se má vysílat už příští rok.