Scény extrémního násilí, sexuálních aktů i vraždění šokovaly svět. To ale až tři týdny po Pasoliniho smrti, za kterou ovšem patrně stál právě tento film.

Scény extrémního násilí, sexuálních aktů i vraždění šokovaly svět. To ale až tři týdny po Pasoliniho smrti, za kterou ovšem patrně stál právě tento film. Zdroj: Profimedia

Pasoliniho někdo několikrát přejel jeho vlastním autem, varlata mu rozdrtili železnou tyčí a pak se ho za pomoci benzínu pokusili podpálit.
Scény extrémního násilí, sexuálních aktů i vraždění šokovaly svět. To ale až tři týdny po Pasoliniho smrti, za kterou ovšem patrně stál právě tento film.
Skupina zhýralců zde unese 18 mladých lidí a po čtyři měsíce je týrá fyzicky i psychicky.
Pasoliniho někdo několikrát přejel jeho vlastním autem, varlata mu rozdrtili železnou tyčí a pak se ho za pomoci benzínu pokusili podpálit.
Skupina zhýralců zde unese 18 mladých lidí a po čtyři měsíce je týrá fyzicky i psychicky.
22 Fotogalerie

Temný příběh Paola Pasoliniho: Nejnemravnější film všech dob stál režiséra nejspíš život

mc

Jméno Pier Paolo Pasolini je prakticky synonymem pro snad nejujetější film všech dob. Saló aneb 120 dnů sodomy bylo z celé řady důvodů zakázáno cenzurou v mnoha zemích světa. Pasolini byl velice kontroverzní postavou, kterou mnozí silně nenáviděli. Došlo to dokonce tak daleko, že Pasoliniho zavraždili neuvěřitelně brutálním způsobem na italské pláži. Co přesně za vraždou stálo je dodnes tak trochu záhadou, je ale dost pravděpodobné, že to byl právě jeho poslední kontroverzní film.

Pasolini projevoval už od dětství zájem o poezii, jeho studia se točila kolem literatury a své první důležité zaměstnání získal v magazínu. Zpočátku byl zdráhavým zastáncem fašismu, ostatně pocházel z jeho kolébky, jak postupně ale politiku hnutí začínal chápat, zhnusila se mu a on fašišmus opustil a přijal marxismus a komunismus. 

Celý život ho pronásledovaly nejrůznější skandály, Pasolini totiž žil na svou dobu dost kontroverzně a odmítal přijímat společenské normy. Veřejně se hlásil k homosexualitě, když byl přistižen při veřejné masturbaci se třemi chlapci mladšími 16 let, nic nepopřel, ale citoval policii literární umělce.

Jeho životní tvorba kulminovala filmem Saló aneb 120 dnů sodomy, volnou adaptací knihy Markýze de Sade. Pasolini děj zasadil do druhé světové války ve fašistické Itálii. Skupina zhýralců zde unese 18 mladých lidí a po čtyři měsíce je týrá fyzicky i psychicky. Scény extrémního násilí, sexuálních aktů i vraždění šokovaly svět. To ale až tři týdny po Pasoliniho smrti, za kterou ovšem patrně stál právě tento film.

Tělo známého umělce bylo nalezeno na pláži Ostia. Někdo ho několikrát přejel jeho vlastním autem, varlata mu rozdrtili železnou tyčí a pak se ho za pomoci benzínu pokusili podpálit. Za vraždu byl odsouzen tehdy sedmnáctiletý Giuseppe Pelosi, který se k činu přiznal. Po téměř třiceti letech ale požádal o přezkoumání případu. K tomu nikdy oficiálně nedošlo, objevila se ale celá řada nových informací.

 

Pasoliniho přítel Sergio Citti naznačil, že krátce před premiérou filmu zmizelo několik cívek s filmem Saló a Pasolini se právě v den své smrti měl setkat se zloději. Pelosi navíc tvrdil, že mu vyhrožovala skupina mužů násilím proti jeho rodině, pokud se k vraždě Pasoliniho nepřizná.