Nejšílenější Japonské reklamy: Striptýz kvůli sushi, Arnold a něco, co nikdo normální nepochopí
Reklamy jsou vlastní a docela svébytný žánr. Můžete je potkat v novinách nebo televizi ale i při cestě do práce na dálnici. Zpravidla mají jediný úkol a to propagovat výrobek, občas se ale i mistr režisér a scénárista utnou a reklama je i vtipná. Nebo - jak už se v tomhle případě dá čekat - u Japonců naprosto šílená. Můžete se těšit na hororového Ronalda McDonalda nebo ujetého Schwarzeneggera.
I u nás kdysi běžel pořad, kde se Češi mohli zasmát šíleným reklamám z celého světa - někdy byly vtipné cíleně, jindy omylem, někdy za to mohl kulturní rozdíl. Jak je to v případě těchto japonských reklam, to nevíme. Jedno je ale jisté, šílené prostě jsou!
Určitě si vzpomenete na nezapomenutelný gag z Přátel, kde Joey dělal reklamu na mužskou rtěnku Ichiban pro Japonce. A v podobném duchu se zde nese celá řada propagačních videí. Člověk by řekl, že i přes šílenou hudbu, divokou grafiku a sexy kompars, se s žádnou reklamou nedá šlápnout až tak vedle. Chyba lávky.
Třeba série reklamy na McDonald's z roku 2003 je absolutně nepochopitelná a tak trošku připomíná horor. Pointou reklamy je hláška „McDonald's je vždy na blízku“. Styl jakým to ale reklama říká, že spíš úchylný.
Trošku jiné kafe je série reklam s Arnoldem Schwarzeneggerem na energetický nápoj ze začátku 90. let. Ze známého akčního hrdiny se po jeho vypití stává energií nabitý šílenec, v jiném kousku létá na lahvičce jako astronaut, jinde utěšuje plačící dítě. Kombinace jednotlivých reklam tak nedává zrovna moc smysl. Arnold navíc ve většině z nich „mluví Japonsky“, což je bizár sám o sobě.
Schwarzenegger dělal i reklamu na japonské nudle, ale nebyla až tak zábavná, jako ta na Pussy noodle, kterou filmaři vyplodili pro americký komediální seriál Lady Dynamite. I když jde evidentně o parodii, je celkem jasné, jak západní svět japonské reklamy vnímá.