Pubické ochlupení bylo znakem prostitutek. Změnil to jeden obraz z 18. století
Na konci 18. století nebylo běžné, aby malíři malovali akty žen. Nikoliv bohyní nebo Evy z ráje, ale neobyčejně obyčejných krasavic z masa a kostí. Francisco Goya porušil dosavadní postupy. Namaloval obraz Nahá Maja, na kterém dokonce zvěčnil ženské ochlupení.
Nahá Maja je obraz, který fascinuje, ale ve své době dokázal také pořádně pobouřit. Jeho autora, malíře Francisco Goyu, kvůli němu dokonce stíhala inkvizice. Byl zkrátka na svou dobu příliš kontroverzní.
Obraz si zřejmě objednal vlivný španělský politik Manuel de Godoy, který platil za velkého donchuána a údajně byl obdařen enormním penisem. Dílo zobrazuje ženu, která bez studu zcela nahá pózuje a dle výrazu si to užívá. Goya navíc zobrazil ženino pubické ochlupení. To bylo do té doby znakem prostitutek.
Existuje ještě jeden obraz, který je v podstatě stejný. Jen je na něm žena oblečená. Jmenuje se Oblečená Maja a visí hned vedle své nahé varianty v madridském muzeu Prado.