Místo sexy modelky je na titulu slavného plavkového vydání Sport Illustrated panenka Barbie
Slavná plavková příloha amerického sportovního časopisu Sports Illustrated slaví půl století od vydání prvního čísla. A na svou titulní stranu, která vyšla v omezeném nákladu 1000 kusů, si magazín vybral originální krasavici - panenku Barbie. Spojení dvou ikon americké popkultury ovšem vyvolalo kritiku z řad bojovníků za ženská práva.
Ten, kdo předvádí plavky na první straně Sports Illustrated Swimsuit, se stává už půl století automaticky módní světovou hvězdou. „Barbie je legendou sama o sobě. Zvládla více než 150 různých zaměstnání a hodnota její značky je ceněna na tři miliardy dolarů," tvrdí mluvčí výrobce panenky Mattel Michelle Chidoniová. Kritici ovšem magazín obviňují, že vytváří falešný ideál krásy a podněcuje mladé dívky k nezdravému hubnutí. „Když vezmeme našim holčičkám jednu z jejich hraček a předložíme ji obdivu mužů vedle sexualizovaných a odlidštěných obrazů žen, je to v mnoha ohledech špatně," kritizovala postup časopisu Eve Vawterová, editorka blogu pro rodiče Mommyish.
Vedle speciálu s Barbie ale vyšlo letos i „klasické“ vydání, na jehož titulu jsou tři krásné modelky.
První číslo Sports Illustrated Swimsuit se objevilo v lednu 1964. Velmi úspěšné byly v plavkové variantě časopisu české modelky, které se dostaly sedmkrát na titulní stranu. Na té byly dvakrát Paulína Pořízková, Daniela Peštová, Veronika Vařeková a jednou Petra Němcová.