Reklamy, které by už dnes byly kvůli sexismu či rasismu zakázané.

Reklamy, které by už dnes byly kvůli sexismu či rasismu zakázané. Zdroj: Vintag.es

1. V reklamě na šampón je žena na oprátce, s pistolí v ruce a tvrdí: Když budu mít rozcuchané vlasy, tak se zabiju
2. V reklamě na tonik se píše: Dělá děti i dospělé tlustými jako prasata.
3. Reklama na značkovač obálek se ptá: Je vždy nelegální zabít ženu?
4. Reklama na vánoční cigarety Camel: Hezké vánoce pro všechny kuřáky.
5. Reklama na cigarety Lucky Strike: Lehké kouření, bohaté, z uzrálého tabáku.
25 Fotogalerie

25 reklam, které by už dnes byly zakázané kvůli sexismu, rasismu či propagaci kouření

Daniel Baret

Některé reklamy, které se kdysi zdály naprosto normální, postupem doby zabila politická korektnost a další vážné důvody. Podívejte se na 25 v minulosti slavných amerických reklam, které by v současnosti nebylo možné publikovat kvůli podpoře kouření, alkoholu, sexismu, účinkování dětí, naznačovanému podřízenému postavení žen či rasismu.

Žena jako sexuální objekt muže, drsný muž s cigaretou v koutku úst či bílé dítě naznačující černému dítěti, že by se mělo umýt. Takové obrázky byly v minulosti v reklamách vcelku běžné a nikdo se nad nimi nepozastavoval.

V dnešní politicky, genderově a rasově překorektnělé době však už nic podobného vidět téměř nelze. A pokud se již někdo k podobnému kroku odhodlá, může si být jistý, že dříve nebo později se ocitne v hledáčku spolků, které na dodržování mnohdy poněkud falešné korektnosti dohlíží. Například v poslední době by o tom mohl vyprávět své pivovarník Bernard.

Z reklamního světa tzv. vyspělých zemí ale mizí i poutače na tvrdý alkohol a cigarety. Jako nemoderní věci do současnosti údajně nepatří a státy se všemožně snaží chránit své občany před jejich konzumací. Tato snaha je ale poněkud pokrytecká. Cigarety totiž smrdí, alkohol ničí tisíce lidí, ale peníze z těchto neřestí státní kase nesmírně voní a žádná vláda si nedovolí o ně přijít.

Na reklamy, které by dnes již byly zakázané se podívejte v galerii: