Škoda Octavia před lety vládla závodům rallye. Podívejte se, jak se vyráběla
Vozy značky Škoda na začátku šedesátých let zářily v evropských závodech rallye. Finský závodník Esko Keinänen roku 1962 vyhrál s Octavií ve svojí kategorii známou Rallye Monte Carlo. V témže roce dokázal stejný závodník se škodovkou ukořistit i druhé místo na finské Rallye tisíce jezer. Porazil tak například v té době prestižní Saaby a Mini Coopery.
Osobní dvoudveřový vůz vznikl modernizací vozu zvaného Spartak z roku 1955. První Octavia vyjela z produkce v roce 1959, model kombi se v závodě v Kvasinách vyráběl až do roku 1971.
Karoserie modelu Octavia zůstala až na drobné detaily od Spartaku téměř k nerozeznání. Hlavní konstrukční změny však byly provedeny pod karoserii a ve výsledku zajistily nové škodovce na tehdejší dobu unikátní jízdní vlastnosti.
Celkem se na silnice dostalo asi 286 tisíc vozů všech verzí. Podívejte se na obsáhlou fotogalerii z výroby proslulých aut, jak ji zachytil fotograf Vilém Heckel.