Absurdní standardy krásy: Co pro svůj vzhled musely podstoupit ženy v první půli 20. století?
Obchod s krásou je velmi výnosným byznysem, atraktivní a přijatelné se mění čím dál rychleji. I když to, že se lidé snaží korespondovat s aktuálními trendy, rozhodně není symptomem jen posledních desetiletí či staletí, masové hospodaření se vzhledem má kořeny někde ve 20. letech minulého století. Je otázka, zda nám procedury první poloviny 20. století vedoucí ke kráse připadají absurdní proto, že jsme v tomto směru zmoudřeli, anebo jen proto, že máme potřebný odstup.
Určitě není náhodou, že se vzhledem se začalo nakládat jako s výnosným byznysem právě kolem 20. let minulého století. Je to ta samá doba, kdy se zrodily public relations. Za první světové války se také rozvinula moderní propaganda a s tím i efektivnější reklama. Ve 20. letech navíc začínají vysílat první rozhlasové stanice, k nimž se postupně přidávají i ty televizní.
Nutno dodat, že většina vynálezů, které najdete v galerii, byla neefektivní. Příkladem za všechny jsou různé vibrační pásy, které mají zeštíhlovat problémové partie bez toho, aby člověk hnul prstem, nebo přenosné „sauny“, často jen jakési zapařené pytle, které měly rovněž vést k postavě snů. Podobné zázraky však mají své místo v teleshopingu dodnes.