Fanda do aut jezdíval raději vedle řidiče, kde si mohli povídat, než na čestném zadním sedadle

Fanda do aut jezdíval raději vedle řidiče, kde si mohli povídat, než na čestném zadním sedadle Zdroj: Profimedia.cz

Karel Hrdlička vysvětluje finesy Škody Popular 1100 OHV s pohonem transaxle. Hitler a spol. v duchu hodnotí, co jim za měsíc spadne do klína.
Jak si autor Mein Kampfu z vězení vyjednával slevu na auto
Jak si autor Mein Kampfu z vězení vyjednával slevu na auto
3 Fotogalerie

Hitler motorista: Jak si autor Mein kampfu z vězení vyjednal slevu na auto

Zdeněk Vacek

Říšský kancléř byl sice Vůdcem třetí říše, sám ovšem neměl vůdčí list, tedy řidičák, a nechával se vozit. Automobily přitom zbožňoval. Zajímaly ho konstrukční vychytávky stejně jako klíčová role motorismu v mobilizaci armády i mas, jimž slíbil lidový vůz KdF, Volkswagen, prostě Brouka. V roce 1924 skončil Hitler po nezdařeném mnichovském pivním puči ve vězení a přímo z basy po výrobci vozů Benz požadoval slevu a váhal, který ze dvou modelů si vybrat. V únoru 1939, měsíc před okupací, se nápadně zajímal o konstrukci nových škodovek.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!