Nový trend online nákupů? Maso od lokálních producentů, stoupá podíl produktů od farmářů i čerstvých ryb
Maso nebo uzeniny z českých chovů nakupuje podle údajů největšího tuzemského online prodejce Rohlík.cz o třetinu více lidí než v předchozích třech letech. U ryb se letos oproti loňsku zvýšily prodeje o 20%.
Maso od českých farmářů
V posledním roce zaznamenává významný růst v kategorii masa z české farmářské produkce, a to díky intenzivní podpoře lokálních producentů. Jak doplnil ředitel českého Rohlíku Martin Beháň: „Tento trend nejen posiluje ekonomiku a udržitelnost v regionu, ale také přináší zákazníkům kvalitní české produkty.“ Zvýšený odbyt se u tuzemských producentů projevuje v jejich ekonomické situaci, můžou více investovat do zkvalitňování produktů a rozšiřovat svoji nabídku. V Rohlíku zareagovali na apel ministra zemědělství Marka Výborného, který upozornil na katastrofický stav domácích chovatelů kuřat a vyzval k podpoře českého masa. Firma tak tento závazek k podpoře českých farmářů a chovatelů potvrzuje tím, že 90% prodávaného kuřecího pochází z domácích chovů.
Český online prodejce spolupracuje s více než třiceti tuzemskými producenty. Patří mezi ně například Amaso (známé z pražského řeznictví Naše Maso), farmář Jiří Horák (oblíbený díky švýcarské metodě výkrmu Qualivo) nebo zpracovatel Toro Hlavečník, s nímž Rohlík spolupracuje v rámci privátní značky MASO!.
Prémiové maso nejen do restaurací
Amaso, které je součástí skupiny Ambiente, nabízí čerstvé a stařené hovězí z plemene čestr, vepřové z přeštického prasete a nově také wagyu maso z Japonska. Nedávno byly jejich produkty k dostání jen v kamenném obchodě v Dlouhé ulici v Praze, díky spolupráci s Rohlik.cz rozšiřují nabídku například i na Moravu. Dosáhli tak meziročního růstu tržeb o 20% a jejich cílem je dodávat své produkty nejen do gastro podniků i maloodběratelům z domácností. Nyní v Amaso si chovatele pečlivě vybírají, dohlíží na výkrm i porážku, ve svém týmu mají nejen řezníky, ale také kuchaře. To jim zajišťuje, že se neustále posouvají v tom, jak s masem pracovat a učit to i zákazníky.
Hit léta – ryby
Hitem letošního léta jsou také čerstvé ryby – v této kategorii stoupl v Rohlíku prodej oproti loňsku o 20%. „Už 48 hodin od vylovení přivážíme zákazníkům ty nejlepší kousky s uznávanými certifikáty udržitelného lovu. Pod naší vlastní značkou FJORU nabízíme více než 30 položek čerstvých ryb, které nejsou rozmrazované a mají dohledatelný původ až k rybáři. Certifikace jako ASC, MSC, BIO a Label Rouge navíc garantují kvalitu a udržitelnost produktů,“ říká tisková mluvčí firmy Denisa Ladka Morgensteinová. Na Rohlíku najdete v nabídce až 100 položek, tedy pětkrát více rybího sortimentu než v běžné síti. Zájmu se těší také novinka – marinované ryby v pečících ALU miskách. K dostání je šest druhů: dva druhy lososa, tuňáka, pražma, vlk a krevety. Kromě toho mají v nabídce široký výběr krevet, celkem 24 druhů, v různých velikostech a úpravách (loupané/neloupané), které jsou cenově dostupné včetně top premiovek. „Celý trh s rybami je převážně tažen lososem, který tvoří více než 75 % všech prodejů ryb. Na Rohlíku je to však pouze kolem 55 %, zatímco zbylých 45 % tvoří široká škála výše zmíněných druhů ryb. Tímto diverzifikovaným přístupem chceme nabídnout zákazníkům širší výběr a vyhovět jejich různorodým chutím a preferencím,” upřesňuje ředitel českého Rohlíku Martin Beháň s tím, že stoupající spotřeba ryb není jen novinkou českého trhu, ale obecný celosvětový trend.