Globální televize pro lokální Česko: CNN Prima News zatím cílí na diváka, který se u nás nevyskytuje
Na český televizní trh licenčně vstoupila CNN. Nabízí nevídanou kvalitu, nebo jen hezké obrázky? Jak se vyrovnává se zavedenou konkurencí ČT24?
V americkém mediálním prostředí se traduje historka, že Roger Ailes, zakladatel a dlouholetý šéf konzervativního kanálu Fox News, se na zprávy vlastní televize díval s vypnutým zvukem. Pochopil, že televizní novinařina zaujme diváka jen tehdy, bude-li vzhled studií dostatečně opulentní, infografiky řvavé a moderátorky dostatečně blonďaté. Nyní na český trh licenčně vstoupila CNN. Co nabízí zdejšímu divákovi?
Trochu málo
Vizuální řešení nového zpravodajství si drží „zámořský“ standard. Studio má velkorysé rozměry, infopanely pulsují a červeno-modré podsvícení bliká. Vesměs nic, co by český divák už neznal.
Koncept CNN Prima News je zřejmý už z klíčového formátu, Hlavních zpráv pět minut před sedmou. Nová zpravodajská televize chce s konkurentem, tedy veřejnoprávní ČT24, zápolit mixem serióznosti a americky střižených, bombastických breaking news. Vzhledem ke kampani, jež premiéře CNN Prima News předcházela, je přitom zarážející, jak málo originálních pořadů kanál nabízí.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!