Zelení Khmérové se zbláznili. Slepí idealisté kašlou na lidi a cpou jim nesmysly, které nechtějí
Jako balzám na duši mi v pondělí působilo, když jsem se dočetl, že Švýcaři v referendu odmítli všechny ekologické nesmysly, ke kterým je zavázala v rámci Pařížské dohody švýcarská vláda. Té zbyly jen oči pro pláč. Už se viděla, jak plní emisní limity v roce 2030 a 2050, ale voliči řekli: „Ne.“
Jak je to možné? Jak je možné, že voliči zvolí vládu a ta podepíše něco, co voliči ve skutečnosti vůbec nechtějí? To je podle mě jen klasický důsledek zastupitelské demokracie, kdy se vytvářejí účelové koalice.
U nás například už deset let v jasné většině (v rozmezí zhruba 60 až 80 %) lidé nechtějí přijmout euro a nyní to podle průzkumů vypadá, že vznikne vláda, která bude euro chtít. Není to na hlavu? Prostě vláda hodlá většinu lidí demokraticky ignorovat.
A podobné to je ve Švýcarsku, ale tam mají pojistku v referendu, které vrátilo vládu na zem, a ta teď musí dělat to, co lidé chtějí, a nikoli to, co chtějí mediálně hluční aktivisté.
Jen šikanujete řidiče a svět jste k lepšímu nezměnili
Když čtu v médiích vyjádření specialisty udržitelné dopravy Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy, chytám se za hlavu. Pán totiž tvrdí, že „Civilizované město není to, kde mají všichni obyvatelé automobil, ale to, kde ti nejbohatší jezdí veřejnou dopravou.“
Expert na dopravu tvrdí, že dřív tady byla domněnka, že problém s automobilovou dopravou vyřešíme rozšířením infrastruktury. To prý ale nefunguje, protože lidé pak víc dojíždí za prací a pohybují se v kruhu, kde je na konci jen nové ucpání města na více komunikacích.
Zelení aktivisté tak logicky docházejí k závěru, že když silnice ucpou květináči a cyklostezkami, situace se sama vyřeší, protože dvě hodiny do práce nikdo jezdit nebude. Prostě udusí regionální ekonomiku. Čím bude město chudší, tím méně se do něj bude dojíždět.
Prý to je jen o komunikaci před volbami. Lidem žijícím ve městech se řekne, že lépe zaparkují a budou mít čistší vzduch, a přespolním se vysvětlí, jak vždy chtěli přece jezdit do práce narvaným vlakem.
K tomu se přidá pohádka o tom, jak krásně se všem jezdí na kole v Amsterdamu. Pochopitelně se neřekne, že tam daleko méně sněží a vše je na rovině. A Pražák přeci rád jezdí za vánice po neuklizených ulicích.
A přitom je to jednoduché. Není potřeba vytvářet zákazy a daně. Jestli mě chce někdo nacpat do MHD, musí být MHD pro mě lepší než jízda autem. Až bude MHD rychlé, čisté, pohodlné, perfektně klimatizované, nepřeplněné, bezpečné, jen blázen bude jezdit autem.
Místo toho ale dnes mnohé linky jezdí ještě podle „koronavirových“ jízdních řádů. Prostě nejsou konkurenceschopné. Pánové radní a údajní dopravní experti, zamyslete se nad sebou. Zatím jen šikanujete řidiče a svět jste k lepšímu nezměnili. Chtěl bych takové referendum, jako mají ve Švýcarsku, abyste se vrátili na zem a nevymýšleli nesmysly jako dosud.
Nejprve vám ukradli kouření, teď vám ukradnou auta
Socialista uvažuje stále stejně. Vymyslí systém daní, poplatků a je přesvědčen, že mě natolik znechutí, že přestanu něco dělat. Tak to funguje třeba u cigaret. Hodně lidí přestalo kouřit, protože to šlo do peněz. Ale asi to bylo málo, a tak se zakázalo kouření v hospodách. To už není o tom, že bych měl výběr mezi dobrými hospodami, kde se kouřit smí, a mléčnými kluby, kde se kouřit nesmí. Prostě zákaz všude a pro všechny. A v ten den jsem z protestu začal kouřit doutníky. A k mému překvapení mi to zachutnalo. To je můj boj za svobodu, kterou nám ukradli.
Teď jdou po autech. Ty nám taky ukradnou. To, že je máte rádi, máte auto zánovní s euro 6, hybrid a tak dál, to nikoho nezajímá. Zelení Khmérové auta nenávidí a je jedno, jestli jsou elektrická nebo vodíková či jaká. U nich stojí ideologie nad zdravým rozumem.
A tak se stalo, že pražští zastupitelé pod černou vlajkou se zkříženými hnáty 10. května odhlasovali klimatický plán, který počítá se zavedením mýta. Jedna z variant by přitom údajně zasáhla až půl milionu obyvatel a podle opozice by mýtné mohlo vyjít až na 18 tisíc korun ročně.
Dokázala radnice kromě šikany vůbec něco?
A teď něco, co ekonoma nazdvihne. Piráti rádi kritizují vládu za neschopnost a často mají pravdu. Jenže sami přišli s tím, že do roku 2030 by opatření snižující emise oxidu uhličitého měla Prahu stát 230 miliard korun. Jestliže kritizuji stávající vládu, musím kritizovat i pirátský magistrát. To jsou šílené výdaje, které šlo využít lépe. Navíc ODS správně kritizuje radnici, že by mýtu měl předcházet městský okruh. Vlastně je nepochopitelné, co na té radnici léta dělají, že to ještě není hotové.
Přemýšlím, co Piráti zatím na radnici dokázali, a nic moc nevidím. Vnímám jen to, že lidem zdražili život, když podražilo vodné, stočné, nájemné a daň z nemovitosti. Kde je nějaké metro? Všichni mají jezdit MHD, ale zlepšilo se? Linka metra D moc nepokročila. Tím, že ji odkládají, ji jen zdražují pro příští generace.
Auta jen pro prověřené soudruhy, už kdysi to tu bylo a jak to bylo ekologické
Bojím se, že Piráti sice bojují za chudé lidi, ale prokážou jim jen medvědí službu. Pod jejich vládou budou auta jen pro opravdu bohaté, nikoli pro střední třídu. Střední třída bude chodit pěšky jako v Africe, protože to je ekologické, a jak víme, všichni přece potřebují pohyb. Vlastní vozidlo budou mít jen prověření svazáci uznávající správnou ideologii, a proto bude jejich auto elektrické a nabíjené z uhelných elektráren.
Dříve či později všichni pochopí, že toto není boj se starými a neekologickými auty. To je ideologický boj se všemi auty. Německá Spolková vláda už schválila strategii rozvoje cyklistické dopravy do roku 2030. Podle ministra dopravy Andrease Scheuera plán učiní z Německa „zemi jízdních kol“. To je skvělé, já si vždy myslel, že takovou mocností je Vietnam a že to nechceme. Němci se ale dobrovolně střelili do nohy a ze zelených ideologických důvodů deklasovali na rozvojovou zem. Prosím, toto nedopusťme i u nás.
Nicméně ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) to už pochopil. Pod něj spadající Česká pošta původně uvažovala o využití elektrických aut, ale progresivně pokročila ke světlejším zítřkům a učinila jeden krok navíc, když se chystá využít elektrokola.
Přežije řidič, když mu zavřou všechny mosty?
Některým ekosvazákům se zdá opouštění aut stále pomalé, a tak přemýšlejí, jak učinit řidičům z řízení ještě větší peklo už dnes. I zahájila Praha různé uzavírky na téma: „Přežije ještě řidič, když mu zrušíme tuto křižovatku?“ I rozhodl jsem se v pátek otestovat, co se stane, když se udělá dopravní omezení v ulici v Holešovičkách.
Očekávaný záměr šikany řidičů vyšel. Kolony dosahovaly až k Národnímu muzeu. To je famózní výsledek, když si uvědomíte, kolikrát se musela auta rozjet a jaké přitom vznikly zbytečné emise v porovnání s plynulým průjezdem. To mohl vymyslet jen někdo bez základní znalosti problematiky. Toto není boj za přírodu, ale proti přírodě i zdravému rozumu.
Ekonom se chytá za hlavu. Víte, o kolik miliard tím stáním ve frontách město každý rok přichází? Všichni ti lidé v autě mohli dělat něco produktivního a místo toho dávají pozor, aby nenabourali. Pochopí to i zelení Khmérové? Rudí Khmérové toho ale prý také moc nechápali, takže výkladem a argumenty cesta asi nevede. Cestou je jen to referendum, které je připraví o moc.
Řidiči se musí spojit a využít zbraně aktivistů proti nim
Inspirací nám může být překvapivě Německo. I tam mnoho lidí uvažuje přesně obráceně než vláda. Německý autoklub Mobil in Deutschland proto žaluje bavorskou metropoli kvůli novým cyklopruhům. To bychom potřebovali také. Podle německého autoklubu jsou cyklopruhy příliš málo využívány a nemohou podle něj ospravedlnit zácpy v automobilové dopravě, které způsobují. To podepisuji!
V zimě jsem se jednou zastavil na mostě u Štvanice. Ve sněhu nebyla vidět ani jedna pneumatika od kola. Nikdo tam ten den nejel, ale všem řidičům zúžená silnice zkazila den, a že jich tu na rozdíl od cyklistů projelo hodně.
Je potřeba vyjít do ulic. Levicoví aktivisté se přilepují k silnicím, pravicoví by si měli na cyklopruhy o hezkých dnech vytáhnout lehátka, doutníky, karibské rumy a také protestovat. Už nám nesmí brát parkovací místa a vyhánět nás z měst jak divokou zvěř. Jako země založená na výrobě aut si pod sebou nemůže dovolit podříznout větev. Musíme bránit naši svobodu. Chcete jezdit na kole? Jezděte, ale mě nechte možnost jezdit autem.