Pít vodu, nebo colu? Cristiano Ronaldo má jasno
Fotbalová megastar Ronaldo dala na tiskové konferenci před zápasem Portugalska s Maďarskem ostentativně najevo, že má radši vodu než coca-colu.
Celá akce získala zvláštní virální náboj poté, co několik médií, včetně finančních, referovalo, že nápojářský gigant z Atlanty v důsledku sportovcova gesta ztratil v mžiku v přepočtu zhruba 85 miliard korun své tržní hodnoty.
Ve skutečnosti 85miliardovou ztrátu způsobily jiné příčiny. Časový překryv (korelace) sám o sobě samozřejmě ještě nemusí být kauzální příčinou. A v tomto případě nebyl. To už je však nyní jedno. „Alternativní pravda“, že Ronaldo způsobil Coca-Cole obří ztrátu, se i díky své senzačnosti začala on-line světem mohutně šířit. Výsledkem je situace, kdy velké stovky miliónů lidí, možná miliarda, ba i více, zaregistrovaly, že věhlasný sportovec, symbol zdraví a vitality, vehementně odmítá ikonický slazený nápoj. Přesto, že výrobce nápoje zaplatil obrovské peníze za to, aby vyvolal dojem přesně opačný – tedy že je s fotbalem a fotbalisty spjat pupeční šňůrou a že je jim málem tím čím novorozenci mateřské mléko.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!