Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

V reklamě vítězí jídlo a loterie. Co to o nás vypovídá?

Jiří Štefek

Zboží v nejvyšší kvalitě za nejlepší ceny. Tento týden v Kauflandu potěšíme i Jirku. Lístek ke svobodě… Tyto a obdobně zaměřené reklamní slogany jsme loni slýchali všude či vídali doslova na každém kroku. Není se ani čemu divit. Protáčely se v nich miliardy korun.

Na úvod začněme několika čísly. Podle analýzy společnosti Nielsen Admosphere byly v loňském roce největšími zadavateli reklamy v České republice potravinářské řetězce Lidl, Kaufland a Albert, jimž na záda dýchala loterijní společnost Sazka. Jen pro názornost, „vítězný“ řetězec Lidl takto obsadil inzertní prostor v ceníkových cenách za 2,099 miliardy korun, což bylo o 50 miliónů více než druhý v pořadí Kaufland. Sazka, která se umístila na čtvrtém místě hned za trojlístkem potravinářských řetězců, vynaložila 1,732 miliardy korun a první pětici největších zadavatelů reklamy uzavírá Alza.cz s útratou 1,691 miliardy korun.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!