Bývalý starosta Kolodějí Zbyněk Passer: Míra idiocie levicových liberálů při řízení Prahy se prohlubuje
Poté, co byla odhalena korupční síť kolem náměstka pražského primátora Hlubučka (STAN), přinášíme glosu bývalého pražského komunálního politika o fungování vedení Prahy v posledních letech.
Pražská liberální sebranka se léta dívala na občanské demokraty v Praze jako na fabriku Kolibřík & Mazánek a.s., která „jela“ na podíly ze zakázek. Většina voličů a novinářů ale naprosto neporozuměla fungování pražského magistrátu, agendě jeho odborů a složitosti jejich matérie.
Dodnes si pamatuju na chytré řeči o nutnosti potlačit korupci podílu ze zakázek jako na prvořadý úkol. Do hry vstoupily TOP 09, ANO, pak STAN a Piráti.
Změna k horšímu
Co se za ty roky na magistrátu změnilo nejvíce? Korupce se léčila stejně jako lepra ve středověku. Namísto odstranění nemoci byl odstraněn pacient. Z magistrátu postupně odešli kompetentní úředníci, kteří byli nahrazováni aktivistickými kamarády kluků a holek z pražské liberální party. Akceschopnost magistrátu klesla kamsi do bažin. Město přišlo o schopnost plánovat, připravovat a realizovat investiční akce a velké opravy. Byly roky, kdy se noví magistrátní tupci chlubili, kolik mají k dispozici investičních peněz. Realita byla ovšem taková, že je neuměli prostavět, přitom zoufale chyběly školy, školky, chodníky a ulice zely samou dírou.
Jediné, co fungovalo jako dobře promazaný stroj, bylo lití kýblů červené fermeže po pražských ulicích, řízené zřejmě generátorem náhodných čísel. Říká se tomu cyklopruhy.
Krásné staré plány
Praha kdysi byla plná ambiciózních projektů. Pražský okruh měl být původně dokončen v roce 2006. Magistrála měla vést tunelem od Nuselského mostu po Státní operu. Pod Václavákem mělo být velké podzemní parkoviště a vrchní část měla být bez povrchové dopravy podobně jako v celém uzlu tříd kolem náměstí I. P. Pavlova, plného zelených bulvárů.
Místo toho začaly padat mosty v dezolátním stavu, zužovat se křižovatky, ubývat parkovacích míst a jako největší majstrštyk nového vedení města za celé roky je vydávána oprava Barrandovského mostu. Zoufale chybějící nový most v Podolí, v prodloužení Jeremenkovy ulice, byl zcela nepochopitelně změněn na cyklomost, což ostatním, auty přetíženým mostům opravdu pomůže.
Míra idiocie se prohlubuje
Měl jsem tu čest znát starou úřednickou kastu magistrátu, na které ulpěl korupční cejch, protože sloužila i v éře Kolibříka a Mazánka. Nicméně to byli profesní odborníci, akceschopní lidé se schopností tvořit, obhajovat a profesně zaštiťovat rozvoj města.
To dnes zcela chybí. A míra idiocie pražského liberálního voličstva se prohlubuje s každými dosavadními volbami, kdy na magistrát posílají další a další mimopražské tukany, aktivisticky klapající zobáky do klávesnice řízení města náhodné povely.
Jenže kluci a holky s jednou půlkou hlavy oholenou a druhou fialovou město hodnotí jinými měřítky. Čert vezmi chybějící nebo padající mosty. Vždyť stačí dost peněz na street performance pro jejich potetované kamarády, řádně promáznout Gay Pride a zavčasu vystřídat na balkóně na Mariánském náměstí tibetskou/duhovou/ukrajinskou vlajku.
Vedení města je už léta víc o postojích k Číně a Hongkongu než o skutečném řízení a rozvoji metropole. Bohužel.
Ironií osudu se kruh korupce znovu uzavřel, aniž ale byl spojen s akceschopností a odborností. Takže se vlastně pořád neděje skoro nic, ale jsou z toho i tak požadovány desátky pro správný kluky, co Gay Pride nepodporují jen čistě politicky. Jaká ironie.
Autor je podnikatel a bývalý dlouholetý starosta pražské městské části Koloděje