Labutí píseň cenových kouzelníků. Obchodníkům se brzy ztíží praxe uvádění falešných cen
Majitelům obchodů či prodejcům, kteří lákají zákazníky na slevy a při výpočtu těchto slev nemají vždy úplně čisté „obchodní svědomí“, se začíná blýskat na horší časy. Ve sněmovně míří ke schválení předloha, podle níž budou muset u zlevněného zboží udávat i cenu, za niž ho prodávali v předchozím období.
V mnoha případech tak přestane platit ono okřídlené a již zlidovělé rčení, které říká, že „nechci slevu zadarmo“. V praxi už ho na vlastní kůži asi zažil kdekdo. Přišel do obchodu a u regálu ho zaujala či přímo do očí praštila cedulka, která anoncovala u příslušného zboží nemalou slevu. Člověku se zrychlí dech i tep a říká si: „Byl bych blbec, kdybych to nekoupil, když je to tak levný.“ A pokud dotyčný výrobek opravdu shání a potřebuje, tak to vzrůšo je ještě intenzívnější a schopnost odolat super ceně citelně klesá.
Cenová ekvilibristika
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!