Miliardový klacek na Google aneb Velká hra o budoucnost mediálního trhu
Dvě miliardy a jedna desetina eura, tedy více než 53 miliard korun – tolik požaduje po společnosti Google 32 evropských mediálních skupin (včetně české skupiny Prima). Podle nich americký internetový gigant roky zneužíval dominantní pozici v oblasti technologií využívaných v on-line reklamě. A jelikož Google zvýhodňoval vlastní řešení, narušil tím podle dotčených vydavatelství konkurenci na mediálním trhu.
Za vším pochopitelně stojí peníze. „Nebýt zneužití dominantního postavení ze strany společnosti Google, mediální společnosti by získaly výrazně vyšší příjmy z reklamy a platily by nižší poplatky za reklamní služby. A co je zásadní, tyto prostředky se mohly znovu investovat do posílení evropského mediálního prostředí,“ dodali právníci z advokátních kanceláří Geradin Partners a Stek, které mediální domy zastupují. Dodejme, že vedle české Primy žalobu podali i významní evropští hráči, jako Ringier, Axel Springer, Mediahuis či Der Standard. Zřejmě nebude překvapením, že zástupci Googlu žalobu obratem odmítli a chtějí se proti ní bránit.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!