Petr Havel: Hurá, sleva. No nekupte to! V „akcích" se u nás prodává více než padesát procent potravin
Je-li nějaký typ nákupního chování spotřebitelů v naší zemi zcela charakteristický, je to snaha nakupovat potraviny za co nejnižší ceny. Slevové akce právě na potraviny se staly fenoménem, který nemá v Evropské unii ani na světě obdoby. A přestože je to pro spotřebitele na první pohled výhodné, nemusí to být v konečném důsledku vždy pravda.
Ve slevách se přitom podle statistik u nás prodává více než padesát procent potravin a v řadě případů se bez slev některé potraviny prakticky neprodávají vůbec. To se týká i v současnosti mediálně slavného másla. A je třeba připomenout, že se ve slevách neprodává jen nyní, ale že se tak dělo v minulosti velmi často. Ačkoli jsou to právě řetězce, které jsou často osočovány ze zdražování potravin, působí nezřídka (jako v případě másla) také jako brzda zdražování. Byť jde zejména o cenové strategie s cílem nalákat zákazníka prostřednictvím slev k nákupu dalšího zboží, jehož se slevy netýkají.
Proč zdražilo máslo
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!