Ombudsman by se Českým drahám hodil, jen levnější
Petr Fejk stačil ještě zaznamenat ve své funkci železničního ombudsmana jeden úspěch. Lidé v Úvalech u Prahy si stěžovali na mnohahodinové hučení odstaveného vlaku. Vlak přijel vždy o půl deváté ráno a stál na vedlejší koleji do půl třetí. Celou tuto dobu byl v takzvaném pohotovostním režimu, takže mu naplno hučely větráky, což lidi, kteří bydlí desítky metrů od koleje, už rozčilovalo. Fejk zřídil nápravu a vlak odjížděl pryč. Jeho přesuny prý ale stojí 200 tisíc měsíčně.
Tak jak to tedy je? Jsou ti lidé prudiči a přijdou nás draho? Udělal Fejk ve své funkci drahou chybu?
Možná funkce ombudsmana měla nějaký smysl. Je sice nesystémová, jak se dnes populárně říká, ale pokud je systém špatný, tak se systémově nezlepší. Problém je jen v tom, když někdo naše práva hájí za 270 tisíc měsíčně. Ta samá práce by se dala zvládnout levněji. Jsem ochoten tuto práci dělat za čtvrtinu této částky. Třesu se na to, až od ČD přijde nabídka. A zaručuji vám, že za ty prachy udělám v rámci svých sil všechno, aby na železnici nehučelo už vůbec nic a na záchodě občas tekla voda.