Už chybí jen Bordel a Pracák. Na obrazovky míří další záplava nudných seriálů z ještě nudnějších prostředí
Máte zapnutou televizi, běží v ní obvyklý osmdesátiminutový reklamní blok a najednou se zjeví David Matásek s nalepeným knírem a vede shakespearovský monolog o životě a obchoďáku.
Něco o tom, že obchoďák je život a život je obchoďák, a pak jsou ještě jiný věci, který jsou důležitý, a to je podstatný. A když už jste napnutější než spoďáry Haliny Pawlowský, a čekáte, kdy David vytáhne z kapsy párky a zařve: „Sedm devadesát, sedm devadesát!“ vyklube se z toho upoutávka na nový seriál Obchoďák.
Dramatické osudy lidí, co sedí celý den za pokladnou, škrábou se v rozkroku a půl dne přemlouvají tři vedoucí nad sebou, aby se mohli jít nasvačit na záchod, jistě nenechají oko diváka suché. Ale koho by to náhodou nedojímalo, má na výběr další dvě pecky – Základku a Gympl.
Čeští seriáloví scenáristé se totiž při psaní řídí dvěma pravidly. Zaprvé – patnáct hlavních postav, všichni příbuzní a každý s každým chodil minimálně dvakrát. Zadruhé – název a námět nesmí být nijak kreativní a lidi to musí znát. Takže po Návsi, Náměstíčku, Dobré čtvrti, Bazénu, Letišti, Cukrárně, Pojišťovně, Hospodě, Ordinaci a Ulici byly Základka, Gympl a Obchoďák jasnou volbou. Ale je to dobrý, na příští sezonu zbývá ještě Bordel a Pracák.
V tomhle světle se Dietlovy seriály se zápletkou „Hnusný lidi v hnusných svetrech si říkají soudruhu“ jeví jako vrchol originality. Nemluvě o seriálu Vyprávěj, jehož dramatičnost se sice pohybuje někde mezi pořadem Sama doma a pohřbem Brežněva, ale alespoň má nápad a nejmenuje se Okresní Podnik Bytového Hospodářství.
Nicméně mustr je zajetý a lidi na to koukaj, takže není důvod to měnit, přestože je zápletka vzrušující jak klipy Petra Kotvalda a náměty se berou v rubrice Bravíčka Láska sex a trápení.
Hlavně aby to bylo levný, blbý a hrála tam Tereza Kostková.
Líbil se vám tento článek?
Nominujte Reflex.cz v kategorii Zpravodajství v anketě Křišťálová lupa.