Pozor, hrozí nákaza Zemanem!
Nechci, aby se mi do schránky dostávaly reklamy. Mám to na ní napsané. Přesto jsem tam našel volební prezidentskou reklamu Miloše Zemana. Když jsem si stěžoval, jeho mluvčí mne uklidnila. Házet informace o hrozící nákaze je totiž legální i do schránek odmítajících reklamu.
V mé (fyzické) poštovní schránce jsem našel leták Zde domov můj – životní příběh Miloše Zemana. Schránka je viditelně a zřetelně označena nápisem, že nechci vhazovat žádné reklamní tiskoviny. Tento leták však je nezpochybnitelnou volební reklamou. Tak jsem napsal do Zemanova volebního štábu nas***ej e-mail:
„Můžete mi vysvětlit, jak se leták do mé schránky dostal? Bude vnucování součástí politiky Miloše Zemana, pokud bude zvolen prezidentem?“
„Je především záležitostí pošty, aby respektovala označení na schránce o nevhazování reklamy. Každopádně podíváte-li se do zákona č.40/1995 Sb., o regulaci reklamy v platném znění, rozlišují se dva druhy tiskovin, a to reklamní leták a tzv. informační materiál. Ve smyslu tohoto zákona je náš leták tzv. informačním materiálem a z tohoto důvodu byl zřejmě poštou doručen i do Vaší označené schránky,“ odpověděla mi obratem mluvčí Zemanovy prezidentské kampaně Hana Burianová. A přidala citaci, že vhazování „informačních materiálů“ zákon umožňuje.
Zákon č. 40/1995 Sb., zní: „Informační materiál (materiál, který není reklamou ve smyslu zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy v platném znění) obsahuje informaci od veřejnoprávního subjektu, politických stran a hnutí, státní instituce, na jejímž šíření je dán veřejný zájem, např. zpravodaj obecního nebo krajského úřadu, informační leták ministerstva, který informuje obyvatele o možné nákaze, informační leták o změně sídla.“
A tak jsem uklidnil. Ano, bylo legitimní vhodit mi ten leták do schránky, protože opravdu informuje o hrozící nákaze. Hrozí nákaza Zemanem - totiž nákaza vlezlým buranstvím z Vysočiny.