ikea reklama

ikea reklama Zdroj: facebook.com

MARKÉTA LUKÁŠKOVÁ: Na Čechy zabírá v reklamách očividně už jen prdění

Markéta Lukášková

Nejsem sice reklamní mág, jako můj kamarád Marek Prchal, ale myslím, že tak nějak chápu, co má mít správná reklama, aby splnila svůj účel.

 

Měla by být vtipná, zapamatovatelná a prezentovat produkt tak, aby po něm člověk zatoužil. Reklamy logicky často útočí na nejnižší lidské pudy, a proto jsou plné prsatých holek, piva, masa a Marka Vašuta. Co ještě tak na Čechy zabírá? ptaly se chytré hlavy v IKEA. Fotbal je moc genderově vyhraněný, zesměšňování prezidenta by se mohlo někoho dotknout, tak co nám zbývá? No jasně, prdění! To zná každý a každý se tomu od srdce zasměje.

 

ikea reklamaikea reklama|facebook.com

 

A tak vznikla reklama na zahradní nábytek IKEA „obývák, ve kterém je jedno, že jste měli k obědu fazole.“ IKEA se prostě rozhodla upozornit na sebe za každou cenu a zažívá opravdu spektakulární jaro. Nejdřív namleli koně do masových koulí, teď prodávají nábytek skrz prdění. Vlastně to splnilo svůj účel, reklama mě zaujala natolik, že o ní píšu, dostali mě. Ale je to asi totéž, jako objevit se na titulní straně MF Dnes díky tomu, že jsem na demonstraci počůrala figurínu Václava Klause. Získala jsem pozornost a všem je z toho trochu blbě od žaludku.

 

Nicméně, uznávám, existuje souvislost se zahradním nábytkem, pobytem na čerstvém vzduchu a komfortem při přebytku střevních plynů, takže řekněme, že to dává smysl. Aby v tom IKEA nebyla sama, koupelny Siko se rozhodly zpracovat podobnou tématiku. Nejdřív angažovali populární Viral Brothers, kteří pro ně natočili video Debilní kecy v koupelně. Ok, proč ne, videa Viral Brothers mají nápad a vtip. Bohužel, teď vzniklo několik párvteřinových spotů, kde chlapci z Viral Brothers hrají, a vy je můžete vidět třeba večer před zprávami. A jaké je téma jednoho z nich? Prdění!

 

 

Prdět si ve vaně, vždyť o tom zpívají i Mandrage, momentálně nejpopulárnější česká kapela a klasici lobotomických textů. Siko prostě ví, co teď frčí. Fór dobrej, ale vysvětlí mi sakra někdo, co má prdění společného s koupelnou? Má snad vana značky Siko po dně vysouvací ostny, co vás potrestají, když vytvoříte bublinky? Jak mě prdění ve vaně přiměje pořídit si koupelnu? Marek Prchal by mi řekl, že teď jsem si díky onomu spotu Siko zapamatovala, a o to jim šlo, takže vyhráli. Ale já si je zapamatovala jako někoho, od koho si z principu koupelnu nikdy nepořídím. Je však dost možné, že nejsem typický vzorek zákazníků Sika, a oni si nechali vypracovat výzkum, ve kterém jim vyšlo, že prodávat umyvadlo skrz prdění je nejlepší strategie vůbec. 

 

V každém případě to vypadá, že popularita prdění v české reklamě stoupá. Můžeme tedy společně odpočítávat minuty do chvíle, než spatříme reklamu na nějaké nové skvělé bankovní produkty. S prdícím Markem Vašutem.