JAN JANDOUREK: Slovenští biskupové přirovnali genderovou ideologii a homosexuály ke kultuře smrti
Slovenští biskupové se pustili do boje proti genderové ideologii. Těžko říci, proč právě na Slovensku, kde bude sotva něco takového kvést, ale možná jim to někdo poradil, když si přečetl nějaký zahraniční časopis.
„Rozvratom rodiny sa znehodnocuje ľudské šťastie, ktoré práve v nej nadobúda pozemskú dokonalosť. Ohrozuje to život a nastoľuje sa kultúra smrti. Aktéri kultúry smrti používajú na jej presadenie značne prešpekulované metódy,“ napsali sv pastýřském listu slovenští biskupové. Pojem kultura smrti pochází od papeže Jana Pavla II., ale on tím zřejmě nemyslel přímo ideologii genderu, ale spíše potratovou mentalitu, která v západním světě skutečně kvete. Problém slovenských biskupů, jak dokazuje další citát, je v tom, že míchají dohromady věci, které k sobě nepatří. Rovnoprávnost pohlaví a homosexuálové a potraty jsou dost rozdílné věci.
A ještě citujme: „Stúpenci kultúry smrti prichádzajú s novou ‚gender ideológiou‘. V jej mene chcú presadiť tzv. 'rodovú rovnosť'. Človek, ktorý tento termín prvýkrát počuje, si myslí, že ide tu o to, aby mužovi a žene boli uznané rovnaké práva a rovnaká dôstojnosť. Ale tie skupiny cez tzv. 'rodovú rovnosť' sledujú čosi celkom iné. Chcú nás presvedčiť, že nikto z nás nejestvuje od prirodzenosti ako muž alebo ako žena, chcú teda zobrať mužovi právo na identitu muža a žene právo na identitu ženy a rodine právo na identitu rodiny, aby sa už muž necítil ako muž, žena ako žena a manželstvo, aby už nebolo tým Bohom požehnaným výlučným spoločenstvom muža a ženy, ale na roveň manželstva chcú presadiť aj spoločenstvo dvoch mužov, či dvoch žien. Tak vzniká akýsi sodomský paškvil odporujúci Božej vôli a pripravujúci Boží trest.“
Ať si nechají poradit
Je s podivem, že si slovenští biskupové nenajdou nějakého kvalifikovaného poradce. Takového, který by jim vysvětlil rozdíl mezi pojmy pohlaví a gender.
Tak jen pro stručnost, pohlaví je dáno geneticky, lidé se rodí jako kluci a holky. Někdy je to složitější, i Bůh si někdy při stvoření tropí žerty, ale většinou to tak je. Gender je oproti tomu sociálně dané pohlaví, tedy antropologická a psychologická záležitost. To je něco, co existuje, ať se to nějakým biskupům líbí, nebo nelíbí. Gender je pohlaví sociálně konstruované. Řečeno jednoduše, když někdo očekává, že se budete chovat jako žena, tak se tak chovat budete. Známým příkladem je, že když muže „přeoperují“ na ženu, má najednou problém před kritickými zraky mužů zaparkovat s autem do řady.
Biskupové, nejen slovenští, mají někdy potřebu řešit problémy, které neexistují. Ještě navíc k tomu používají dost nechutný jazyk, jak ukazuje obrat „sodomský paškvil“. Paškvil je přitom to, co napsali oni.
Že jsou na světě lidé homosexuálně orientovaní je fakt. Není to ničí vina, není to ničí zásluha, jen to tak je. I zvířátka jsou taková, tak to sotva může být nepřirozené.
Spíš by se někdo měl ptát Boha, proč tvoří homosexuály. Buď omylem, nebo to tak chce. Schválně ať dá nějaký biskup třetí možnost vysvětlení.
Že chtějí žít homosexuálové spolu, je v pořádku. Proč by to mělo být jinak. Nikdo normální nechce být sám. Že spolu žijí sexuálně, je jejich soukromá záležitost, po které nikomu nic není. Biskupové by si taky měli někdy dostudovat, co znamenal výraz sodomie v Novém zákoně. Když tomu nerozumím, tak o tom nepíšu, chce se dodat.
Sex je způsobem komunikace a nikdo nemá právo někomu zakázat komunikovat.
Taky by si někteří církevní otcové možná měli nechat poradit od nějakého teologa, který by jim vysvětlil, že o božích trestech nerozhodují biskupské konference, protože na to nemají pravomoc. O těch si rozhoduje Bůh sám, pokud vůbec, protože od doby Nového zákona Bůh s tresty šetří, protože je jich na lidstvo i tak dost.
Spíše by měli slovenští biskupové vysvětlit, proč nechali beze slova vysvětlení sesadit arcibiskupa Bezáka. Proč nikdo z nich neměl odvahu něco říci o jeho osobě a vydat nějaké svědectví. Nebo komentovat chvály arcibiskupa Sokola, která pronesl na režim prezidenta Tisa.
Existuje takové židovské úsloví, říkané potichu, že když se Žid nepovede, je to katastrofa. Můžeme to aplikovat i na jiné skupiny. Když se biskup nepovede, je to katastrofa. A je to škoda. Kdo není nepřítelem církve, je mu to líto.