JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nechutná kampaň dobra
Když mne billboardy vyzývají k nákupu pracího prášku, nereaguji. Když však na billboardech čtu výzvu k víře, naději a lásce, tak nekontrolovatelně zvracím…
Jel jsem v neděli po D1 z Krna jako spolujezdec a sledoval billboardy po levé straně — to jest přes protijedoucí pruh, méně nahlížená a levnější strana. Nikdy dřív, když jsem ještě řídil, jsem neměl čas číst ty nápisy v podstatě na zadních stranách billboardů. Teď řídil kamarád, já se vezl a v klidu studoval ty billboardy druhé kategorie. Hesla na nich:
1. Ježíš!
2. Kéž jsou šťastné všechny bytosti!
3. Hledáme lidi s dobrým srdcem
Chápu, že Dobro je Dobré. Stejně tak chápu, že Naděje, Láska a Víra nás v tomto sprostém konzumním světě spasí. Ale opravdu nechci, aby mne k tomu někdo vyzýval masívní reklamou. Když čtu na reklamní tabuli, že mám být dobrým člověkem, tak je to silnější než já a zvracím. A tak od včerejška řeším finanční problém: Mám šetřit, nebo naopak koupit zadní billboard v té řadě a nechat na něj natisknout: JDĚTE UŽ S TÍM DOBREM DO P**ELE!