Můžou nás odhalit? Nemožné.

Můžou nás odhalit? Nemožné. Zdroj: twitter

Čeští ekoteroristé už spočítali, kolik Volkswagen zadusil lidí. A kolik zabili oni?

Marek Stoniš

Diamantové mozky Evropské unie si myslí, že na naší planetě zuří globální oteplování a že za to může člověk tím, že do ovzduší vypouští CO2. Přestože tato hypotéza není nijak prokázána, přijal Brusel v posledních letech několik drakonických zelených směrnic o snižování emisí v ovzduší, kterými podvázal evropský průmysl a energetiku. A toto zelené šílenství logicky postihlo i automobilový průmysl.

Brusel mu nastavil tak drsné normy, že dříve nebo později ke skandálu typu Volkswagen muselo dojít. Přestože německý výrobce aut zřejmě manipuloval se svými dieselovými motory tak, aby tyto normy naoko splňoval, neznamená to, že jeho auta nejsou ekologická a k ovzduší šetrná. Prostě jen nesplňují některé normy, které se zrodily v chorých zelených bruselských mozcích. Ostatně, přiznejme si – kdo si někdy koupil nové auto podle toho, kolik vypouští do ovzduší emisí? Vsadím se, že nikdo.

Nejbizarnější na celé už tak dost bizarní kauze je ovšem to, jak díky ní začali hbitě z děr vylézat nejrůznější zelení „experti“ s fantastickými čísly. Minulý týden například učinila z ekologického radikála Vojtěcha Koteckého takového experta Mladá fronta Dnes. „Skandál s emisemi se dotýká 11 milionů vozů po celém světě, to mohlo zvýšit úmrtnost kvůli smogu řádově tisíců lidí ročně,“ prohlásil na jejich stránkách tento někdejší programový ředitel zelené bojůvky Hnutí Duha. Co bude dále? Jestliže tedy Volkswagen podle Koteckého vědomě zabíjel lidi, asi se vzhledem k očekávaným hromadným žalobám pozůstalých nedoplatí.

Než k tomu však dojde, můžeme vzpomínat na ty, které naopak zabili svoji ekoteroristickou politikou organizace, které svého času vedl dnešní expert na dieselové motory Vojtěch Kotecký. Třeba tím, jak protesty, žalobami a byrokratickými obstrukcemi bránily dostavbě chybějících kusů dálnic – například D8 do Drážďan (ta stále ještě díky ochraně broučků a kytiček není dostavěna), dálnice D11 do Hradce Králové, pražského okruhu a dalších klíčových komunikací – a nechali tak dusit automobilovou dopravou města a vesnice, které leží na přetížených páteřních trasách. Například ve východočeském Chlumci nad Cidlinou se kvůli léta nedokončené dálnici stalo několik tragických dopravních nehod z jednoduchého důvodu – prostě se tam nedala přejít bez ohrožení života silnice.

Kauza Volkswagen je samozřejmě vážná a bude mít pravděpodobně i své ekonomické dopady na ekonomiku Německa i dalších zemí, navázaných na automobilový průmysl, včetně Česka. Budeme-li ovšem dělat ze zelených aktivistů odborníky na danou problematiku a řídit se jejich doporučeními (už samozřejmě navrhují zpřísnit kontrolu výrobců aut), dýchat lépe rozhodně nebudeme.