Marketingová taktika „sedmiletý fakan“. Jak všichni Babišovi skočili na zlevnění piva
Ne na tiskové konferenci, ani ne v Otázkách Václava Moravce, ale v kotli, totiž v pořadu Máte slovo, oznámil Andrej Babiš záměr snížit DPH na pivo o polovinu. Už tento fakt značí, jak vážně to myslel. Všichni vědí, že takový plán nemůže být nic jiného než čirý populismus. Možná takové případy už párkrát nastaly, kdy vicepremiér a jeden z nejbohatších lidí Česka šel bez skrupulí za hlasy, slíbil cokoliv a do reklamy angažoval třeba Jardu Jágra. Ale kauzička pivní DPH je trochu něčím jiným.
Jak se vyjádřil Babišův koaliční partner a vládní šéf Sobotka, považuje to za marketingový tah na podporu elektronické evidence tržeb. Velice úspěšný tah, dlužno dodat. Těch reakcí, těch komentářů, těch zpráv ve veškerém zpravodajství (jen ČTK jich za necelý den vydala osm, aktualizace nepočítaje)…
A Babiš se nestydí s cenou piva tajtrlíkovat i osobně. Jako když na festivalu Kryštof Kemp točil zmrzlinu nebo na mítincích rozdával koblihy, i teď si trochu zablbnul, aby ukázal, že není jako oni, že je to člověk se srdcem a smyslem pro humor i pro spravedlnost.
Vyrobil jsem si reklamu na EET a pokračuju v boji, tak snad už opozici přesvědčím. pic.twitter.com/85XleUSToU
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) 29. Leden 2016
(Ještě předtím, coby přípravu na vystoupení u paní Jílkové, tweetoval fotku večeře, totiž guláše se čtyřmi a jedním tím pivkem).
Příprava na Máte slovo s paní Jílkovou - sledovat můžete dneska ve 21.15 na ČT1. pic.twitter.com/OOggWmlHjU
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) 28. Leden 2016
A tím samým transparentem pak jako sedmiletý fakan mával na schůzi sněmovny, když se diskutovaly, nebo aspoň měly diskutovat právě elektronické evidence tržeb. A nenechal se umlčet ani kárající paňčelkou, totiž místopředsedkyní dolní komory Jermanovou. Však je to jeho poslankyně.
Já se zatím těším, jestli se vicepremiér bude podobně angažovat v otázce zákazu kouření.